torsdag, november 20, 2008

näe!

Nej, se det snöar
Nej, se det snöar
Nu ännu mera 
Fy för!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, kollade just väderkartan och den andra omgången snö idag gick precis öster om oss! Puh! ;)

Anonym sa...

Lugn vännen, det kommer säkert ännu mer, sen! Kram anna

Anonym sa...

Åh, jag som älskar snö, tänk om jag missat årets i Philly?! I vilket fall, äntligen har jag info om frissan som är en man, Alexy, på Studio CL, här är hemsidan: http://www.thestudiocl.com/home.html Du måste absolut rapportera om du testar! Trötta hälsningar från Gbg, nu är det dags att sova...

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Vi har troligen hur många gemensamma bekanta som helt, om vi börjar hårdgranska:-) Inger och Kjell är ju min sons svärföräldrar. Men OJ vad kul det hade varit att ställa till med en fest i sommar (kommer ni "hem"?) och lockat upp Inger och Kjell, utan att berätta någonting. Inger är ju pensionär numera (hon var ganska sjuk för ett tag sedan) och Kjell på väg.

Ha, ha, ha! Jag kan inte smälta det. Jag menar, du sitter i USA och jag i Tosteberga. Eller..jag ligger snart och du sitter i USA;-)

God natt, god natt!
Jag är lika glad att jag har hittat din roliga blogg. Så nu har vi startat en liten klubb för inbördes beundran. Ha, ha!

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det är ju liksom så lite överallt nu. Snö, menar jag.
Till jul får det väldans gärna ligga en del dock.
Men kylan kunde ju väntat lite, kan jag tycka.*s*
Kram Lallis

anna of sweden sa...

Gabriella
Så ni har inte fått något alls? Här byggs det snögubbar för glatta livet! ;)


Skrivanne
Ja, det är det jag är rädd för.


Amy
Tusen tack för tipset. Har redan varit inne och kollat hemsidan. Lovar att rapportera hur det går.

Jo, nu är det i varje fall så pass mycket snö att barnen (de skånska barnen) kastat snöboll och byggt snögubbe! Men det kommer säkert mera så att du också får njuta av lite vitt.


Leena
Ja, vilken bra klubb vi har startat. Den för inbördes beundran! :)

Klart att vi kommer hem i sommar. Hem alltså. Inte "hem". Hängde du med?


Lallis
Ja, en vit jul skulle vara mysigt. Det var väldigt längesedan jag upplevde en vitgnistrande jul, skåning som jag är.

Anonym sa...

Oj, fick ni så mycket snö?! Det har ju snöat här idag men inte så att det legat kvar på marken.

Ha en trevlig fredag!

Mildamakter sa...

T o m vi i Malmö har fått det vita möget över oss i natt, men förhoppningsvis så försvinner det fort som katten så fort solen kommer fram ;o)

Tankevågor sa...

Här fick vi bara lite i Stockholm som virvlade bort. Men vackert var det så länge det pågick.
För min del skulle det gärna kunna få ligga ett vitt lager snö på marken nu. Då blev det lite ljusare...här är så MÖRKT i november.
Ha en bra fredag!

Anonym sa...

Vi vaknade också med vitt utanför fönstrena. Inget mjukt och fluffigt men inget slabb heller. Det var en härlig vit stenhård hagelglacering över hela nejden.

Vit Gladiolus sa...

Här snöar det inte, solen skiner!!!
Jag får prova det du skrev om får vi se, det lät ju bättre...;)
Kramisar

anna of sweden sa...

Milda makter
En ny bekantskap! Välkommen hit!
Malmö säger du? Kul!
Kvistar över till dig sedan.


Londongirl
Ja, om den ligger kvar är den okej. Men inte slasket. Och inte snöstorm som det så ofta blir i södra Sverige.


Ugglan
Tur att ni inte ska ut och gräva då - med hela nejden stenhårt glaserad. ;)


Zinkbaljan
Ja, prova det. Håller tummarna! Och vill så klart se resultatet!

Anonym sa...

Ingen snö här i MA än, men kallt som f-n är det. Får se om det kommer några flingor innan Turkey day. :o)

anna of sweden sa...

Mimmi
Då måste du kanske ta på dig jackan! :)

Anonym sa...

Ha, ha... Har ännu så länge bara haft jacka på mig när jag gått ut med hunden - ingen jacka när jag åker iväg till jobbet, handlar, eller liknande. :o)