lördag, november 01, 2008

halloweenbrutta

Snygg eller?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint! Inget Halloweenfirande hos oss:( Nu när det är så mörkt vore det kul att ha nåt spännande nån gång. Kanske borde vi också flytta till USA:) Måste fråga maken om det finns nåt där... Nej, jag är nöjd här. Ha det så bra med allt Halloweengodis:) Nu behöver du inte tjuväta. Jag älskar också att tjuväta barnens godis, du är inte den enda:)

ÅSA sa...

Hjälp!!! En sådan vill man inte ska knacka på dörren ...

Anonym sa...

Liknar en familjemedlem i "Familjen Adams". En TV-serie, som gick för många år sedan, men den kommer du väl inte ihåg...
Mamma

anna of sweden sa...

Mamma.
Nej, det är jag ALLDELES för ung för! ;) Men jag har ju sett henne på bild, och tycker också att det är likt.

Åsa.
Ja, jag lyckades nästan skrämma livet ur några små barn. Mohahaha.

Mira.
Det var riktigt mysigt med Halloween. Både barn - stora som små - och vuxna ute på gatorna. Fint utklädda och med små ficklampor i händerna. Synd att vi inte gör mer så på påsken. Våra påskkärringar och påskkubbar är ju något motsvarande.

Anonym sa...

Jag kommer ihåg en gång när vi (jag, min bror och några kompisar) var utklädda som påskkärringar och pappa kom hem från jobbet, han kände igen alla andra men frågade när såg brorsan, vem hon är!! Det var så roligt. Nu går barn utklädda på påsken. Men jag tror att Halloween är nåt ännu mera, alla är utklädda och stämningen är mycket annorlunda (vad jag vet om filmer och har hört).

anna of sweden sa...

Mira.
Ja, det var härlig stämning. I Sverige är det ju mest små barn som "går påskkärring". Här var det alla åldrar och även många vuxna som var ute med sina barn.