torsdag, november 27, 2008

lovets två första dagar

Julklappsinköp.

Det var vi inte ensamma om.
Någon som sa att USA:s ekonomi är dålig?

IKEA-besök.

Nu har vi sill så vi klarar oss i jul.
Och Paradis-choklad.

Rörmokeriarbete.

Det visade sig att jag har dolda talanger inom det området.
Nu vet jag vad jag kan använda mitt arbetstillstånd till!

Storstädning.

Det behövdes. Jag har ju inte haft engelskalektioner på en vecka.

Brinnande våffeljärn.

Svenskt våffeljärn med amerikansk transformator slår det gnistor om.
Minst sagt.

Fika med nyvunna Sverigevänner.

Utan våfflor.

Och lite migrän som pricken över i.

Varken röda eller vita piller hjälpte.

7 kommentarer:

Annika sa...

Hej Anna! Nu äntligen har jag kollat in din blogg lite grann. Kul att läsa om dina upplevelser här - ska definitivt kolla dina äldre inlägg också. Mitt Sverigebesök har åkt hem och nu är det lugnt igen - ja, det är ju Thanksgiving förstås... Men, jättekul att du är i cyberrymden! Kram från Annika

Anonym sa...

"Varken röda eller vita piller hjälpte"

Prova de nya "Excedrin Extra Strength Express Gels".

http://www.excedrin.com/prodGuide-express-gels.shtml

De hjälper ganska snabbt faktiskt.

:o)

r e b e c k a sa...

Låter som att det är dags att vila över helgen! :) Eller ni kanske ska ha stor Thanksgiving dinner som rediga Amerikanare?

Ninni sa...

Lyckliga du som har IKEA inom räckhåll, det är något jag saknar här...
Du har valt rätt ställe att bosätta dig på:)
Fast det där med migränen var ju inte lika kul...
Kram Ninni

Anonym sa...

Stumpan! Du får inte slita ut dig. Du ska väl ha lite lov också.

anna of sweden sa...

Annika
Vad kul! Välkommen! :)


Mimmi
Tack! Ska jag absolut prova nästa gång värken slår till.


Rebecka
Här ska vilas! :)


Ninni
IKEA är väldigt bra att ha på nära håll. Botar till och med lättare former av hemlängtan. Bara att strosa runt en stund bland Billy och Klippan så mår man lite bättre.


Ulrica
Lovar att ha lite lov. :)

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Du...Jonas har haft migrän sedan barnsben. Ofta och mycket, med kräkningar. Svarta rum var enda medicinen.
Sen lade han om kosten när han träffade mig, vegeteriankärringen (som fuskar och äter fisk) och har minsann inte haft migrän en enda gång sedan dess. Åtta år till våren.
Tillsammans med mig borde migränen istället ha TILLTAGIT;-)