lördag, november 01, 2008

halloweenkvällen

Unge Herr H och Söta K trickade och treatade
med sina kompisar mest hela kvällen.

Unge Herr Teen och jag förvandlade oss till två
riktigt läskiga typer.

Satte oss utanför huset.

Alldeles tysta.

Alldeles stilla.

Med godiset i en kittel framför oss.

När våra byten - de trick or treatande barnen - närmade
sig höll vi andan.

Såg hur de stannade till.

Hörde hur de diskuterade om vi var "for real" eller
inte.

Då.

Precis då hoppade vi upp och ropade bu.

Buuuuuu!

Oj, vilken succé.

Ja, förutom den stackars tonårstjejen som började
gråta.

Henne var det lite synd om.

Men förutom det.

En succé helt enkelt.

Jag blev kallad "cool mom".

Bara det.

Sådant kan man ju leva på länge.

Ända till nästa Halloween ungefär.

Då ska jag bli en ännu coolare mom.

Har nämligen redan börjat smida planer.

Mohahaha.


För upprörda läsare kan jag meddela att vi anpassade
buandet till åldern på våra byten. Stora barn mycket
buuuande. Små barn mindre buuuande. Bara en missräkning
på hela kvällen. Den stackars tonårstjejen. Hon kommer
nog aldrig tillbaka.

Precis innan mörkret föll kom jättespindeln Barry och hans team och hjälpte oss att dekorera trädgården. Jädrar vad de spann.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!

Jag har läst här nu i någon vecka, men inte lämnat någon kommentar innan. (Shame on me, I know.)

Ja, jag skulle nog också kalla dig för cool mum, för fasiken så häftiga du/ni ser ut! Wow!

Ciao!

Anonym sa...

Fy vad läskiga ni ser ut!
Hade blivit jätterädd ifall ni hoppat upp o skrämt mig.

ÅSA sa...

Här skrattar vi glatt, kan riktigt se er framför oss, mohahahaaaa.... Stackars lilla tonårstjejen...kan man inte bli stämd för sådant?!? :D Kram från oss alla!

ÅSA sa...

Jag tycker att det var det roligaste inlägget av alla dina inlägg!!! Jag kan riktigt känna stämningen och spänningen! Vi kanske ska komma nästa Halloween så blir vi fler på bänken :) Kram Pappa

Anonym sa...

Det verkar jättekul i USA. Där slulle jag vilja vara med.

Kram
Lotte

Anonym sa...

Det verkar jätteroligt i USA!
Där skulle jag vilja vara med!

Kram
Lotte

anna of sweden sa...

Molly.
Välommen hit! Vad kul att du ger dig till känna. Det är så mycket roligare att skriva när man får lite respons. Ciao från the coolest mom i hela Philadelphia! :)

Moster R.
Haha. Ja, vi blev nästan lite räddda själva. Så otäcka var vi! :)

Åsa.
Äsch, det var ju i vår egen trädgård. Där får man nog göra som man vill ... Tror jag ... Hm.

Pappa.
Vad roligt med en kommentar från dig! Vad glad jag blir. Ja, nästa år får ni komma hit. Då kan vi sitta som hela familjen Addams utanför huset. Kram, kram!

Lotte.
Du är så välkommen så! :)
Kram!

Finna sa...

Men guuu, vilken trädgårdsdekoration och va snygga ni var på Halloween!! Kul att ha hittat hit (från Jessica). Kommer tillbaka!!

anna of sweden sa...

Finna.
Välkommen hit! Ja, visst var vi snygga!? Det är nästan så att det borde vara Halloween lite oftare. Nä förresten. Det räcker nog med en gång per år. :)

Västmanländskan sa...

Hi, hi - vad roligt! Och ni ser ju urläskiga ut!

anna of sweden sa...

Västmanländskan.
Det var jätteroligt. Var väldigt skeptisk till hela Halloweengrejen innan, men det var mycket trevligare än jag hade väntat mig. Så mysig stämning.

decoinspo sa...

Haha, du ar ju for 17 rutinerad Halloweenfirare! Ar du saker pa att du inte bott har forut???
Cool morsa, jag haller med!!

Anonym sa...

Halkade in här av en slump och jösses vad roligt du skriver ! Väldigt kul att läsa om hur det verkligen funkar over there. Vad snygga ni var på Halloween..

Kommer läsa din blogg varje dag !!!

anna of sweden sa...

Jessica.
Haha. Ja, helt säker. :)

anna of sweden sa...

emmajohanna.
Tusen tack och välkommen hit. Vilket fint beröm.
Lova att du fortsätter att kommentera. Det är det som gör bloggandet roligt - och bloggen levande.

Anonym sa...

Wow! Det är såna här saker som jag tycker är så häftiga: engagemanget i att klä ut sig, förvandla huset till ett spökslott... skrämma små barn (haha). Varulven är minst sagt skräckinjagande! Minst sagt. Gulp.