måndag, november 17, 2008

min smarta söndagsmorgon

Jag kände mig lite smart (smartare än vanligt alltså) när
jag körde bort till bilskolan i går morse.

Klockan åtta en söndagsmorgon.

Ett perfekt tillfälle att öva fickparkering i lugn och ro.

Tänkte jag.

Men pyttsan!

Det var redan en kö av bilar där.

En massa tonårschaufförer med handledande föräldrar.

Ska inte sådana sova klockan åtta en söndag?

Fem gånger backade jag in och ut i den uppställda
parkeringsfickan.

Jodå, det gick hyfsat bra.
Men bara hyfsat.

Sedan köpte nybakat bröd och körde hem till
familjen och åt söndagsfrukost.

Jag ska åka dit en gång till innan uppkörningen.

Men då får det bli en vardagsmorgon.

När de där tonårschaufförerna är i skolan.

8 kommentarer:

ÅSA sa...

Låter som att det drar ihop sig för uppkörning. Glöm för jisse namn inte att dra i handbromsen om han vill att du ska kolla något på utsidan.

Minns du när vi tog körkort tillsammans och du parkerade bilen i en liten backe med lillasyster i baksätet, lämnade bilen utan att dra i handbromsen...:D

Lycka till med uppkörningen!

Anonym sa...

Det låter som en bra idé! Att fara dit när de går skola! Lycka till, vännen! Kram anna

Poppins sa...

Hej! Kul att du hälsade på hos mig ända från Amerikat! :)
Hoppas det går bra med uppkörningen!

Vit Gladiolus sa...

Ha ha du som hade gett dig upp tidigt för att ö-köra..va..
Ja det blir väl fler ggr!
Kram

Anonym sa...

Haha, vi får väl hoppas att de där tonåringarna inte befinner sig där på en vardag nästa gång :) Håller tummarna för uppkörningen.

anna of sweden sa...

Åsa
Några veckor kvar, men jag behöver ju träna! :)

Usch, handbromsen. Hur kan jag någonsin glömma den? :D


Skrivanne
Tack! :)


Poppins
Och vad kul att du hittade till mig! :) Välkommen!


Zinkbaljan
Ja, jag trodde ju att jag skulle vara ensam. ;(


Anja
Tack! :)

Anonym sa...

Det verkar som om det närmar sig uppkörning. Bra idé att öva en vardagsmorgon, när förhoppningsvis tonåringarna är i skolan.
Vi fortsätter hålla tummarna
MoP

anna of sweden sa...

MoP
Ja, några veckor är det kvar, men jag vill vara förberedd.
Alltid förberedd ...