lördag, november 29, 2008

öl och black friday

Dagen efter Thanksgiving.

En av de allra största shoppingdagarna
i USA.

Dagen då julhandeln officiellt tar sin
början.

Dagen då man gör bäst i att hålla sig
hemma.

Det gjorde jag.

Höll mig hemma.

I varje fall från shoppingcentran.

Däremot var jag på party.

Öl-provar-party.

Hos Herr Makes chef.

Japp.

Ni hörde rätt.

Jag som inte ens gillar öl.

Men det var (faktiskt) trevligt.

Mängder och åter mängder av öl.

Förstås.

God mat.

Trevliga människor.

Och ett kul tillfälle att få uppleva lite
amerikanskt mingel.

14 kommentarer:

Maria sa...

Skulle också hålla mig undan shoppingcenter den dagen. Men party låter inte helt fel, det gör jag alldeles för sällan nuförtiden...

Anonym sa...

Det var visst till och med en anställd som blivit ihjältrampad på ett Wal-Mart på Long Island. Så det var skönt att höra att du höll dig i säkerhet. :-)

Vad provade ni för öltyper då? Hittade du någon du tyckte om?

Anonym sa...

Jag blir så avundsjuk. Ni verkar har det så trevligt. Roliga färgglada parader och ölprovning. Inte för att jag tycker om öl heller, men det kan ju vara kul i alla fall.

Gräset ät ju alltid grönare på andra sidan staketet! :)

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Jag vill också mingla i USA!

Du ska prova att byta kost (sen kan det ta upp till ett år innan du blir bättre, det är olika från person till person) DET gjorde Jonne. Han gifte inte om sig. Han hade nämligen aldrig varit gift tidigare (inte jag heller). Så behåll gubben:-)

Har du läst boken Min mosters migrän? Ha ha ha! Jag tror mer på att byta kost...och att vråla när man blir arg...och att byta ut det vita sockret mot brunt råsocker (eller slopa helt), det röda vinet mot vitt och den starka osten mot en menlösare sort.

Tradigt, visst, men säkert värt att prova när man har ont.

Sen är det som bekant alltid lättare att stå bredvid och vara klok.
;-)

ÅSA sa...

Var det någon öl som du gillade? Tror nog aldrig att jag har sett dej dricka öl ens...

Anonym sa...

Hej! Helt rätt att hålla sig borta från shoppingcentran! Vi gjorde misstaget att försöka åka till Premium Outlets i Limerick eftersom de hade Midnight Madness. Således hamnade vi i en bilkö mitt i natten... Vi vände efter en stund, tyckte inte riktigt att det var värt att sitta i bilkö för det...

Ha en fortsatt bra helg!

Ninni sa...

Hihi...men det går bättre efter första har jag märkt. Jag gillar inte alls öl men ibland så blir man ju tvungen...
Hoppas du får en skön helg!

Anonym sa...

Det låter som en trevlig kväll! Jag vill returnera den trevliga hälsningen! Jag önskar dig en underbar första advent! Kram Anna

Vit Gladiolus sa...

,,,hos mig har du något att hämta....;)
Kram

Anonym sa...

Svar på din fråga om jag ska skaffa hundvalp. Nja, jag föder upp hundar och fick en kull i måndags som alla ska börja på bokstaven H, och hade lite idétorka.

( www.sofalex.cybersite.se )
Hälsningar från ett regnigt Västerås

Camilla Alvén sa...

Fina bilder du visade från paraden!
Låter kul med ett öl-provar-party men vad äter man till det? Har du något tips att ge mig?
Ha det bra
Camilla

anna of sweden sa...

Maria
Samma här. För sällan alltså.


Katarina
Tror att det fanns trettio olika ölsorter. Jag hittade en som var god. Den smakade inye öl. Den smakade saft! :) Ska visa en bild på den sen.


Johanna
Jo, men visst är det så att gräset alltid är lite grönare på andra sidan ... Eller?


Leena
Ja, den boken har jag läst. :D

Kostomläggning hade nog varit bra för mig ur alla möjliga synpunkter. Äter som en "slarvmaja".


Åsa
Nä, men den som var minst "rälig" var den som smakade som saft! :) Hallon-öl. Hur låter det?


Gabriella
Näe, vad trist! Då blev det inget shoppat alls alltså? :(


Ninni
Det var en omröstning på olika ölsorter så jag gick in för tävlingsbiten och försökte glömma att det var just öl jag bedömde! :) Gick sådär ...


Skrivanne
:)


Zinkbaljan
Ah, spännande. Jag skuttar dit!


Sofia
Åh, vad kul! Vad är det för hundras? Äsch, jag hoppar in på din hemsida och kikar!


Camilla
Revben, räkor, chips, kyckling, pumpkinpaj ... Allt verkade "vara tillåtet"! :)

Caroline sa...

Va mysigt med lite mingel...
Jag har nominerat dig! Looki looki pa min blogg...kram pa dig!

Anonym sa...

Verkligen "black" Friday... hörde att flera människor omkom i hysterin. Det är ju helt sinnes...