fredag, oktober 31, 2008

vaddå world champions?

Baseball. 

Baseball.

Baseball.

Och åter baseball.

Det är vad Philadelphia-borna talar
om just nu.

Igår kväll blev nämligen hemmalaget
the Phillies världsmästare.

World Champions.

För första gången sedan 1980.

Det är stort i detta baseballälskande
land.

Själv kan jag inte låta bli att fundera 
över titeln World Champions.

Världsmästare.

Hur tänkte de då?

Det är ju bara amerikanska lag i serien.

Hm.

I Sverige hade vi kallat det SM.

Svenska Mästerskapen.

Lite ödmjukt sådär.

World Champions 2008!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Fniss...du borde skriva inläggen på engelska också! :) Åsa

Anonym sa...

Ja det är typ som cricket; England och dess forna kolonier. Men låt dem kalla det VM, det ger ju bara oss något att skratta åt.

anna of sweden sa...

Åsa.
:)

Johanna.
Klart de ska få kalla det VM.
Men visst är det lite lustigt? :)

aurorabuddha sa...

Ha! Vi har ett varldsmastarlag har i San Antonio oxa! The Spurs. ;o)

Anna of Dallas sa...

Tack för att du informerade om detta. Jag hade två extra biljetter till hockeymatchen i onsdags och frågade en del av killarna på jobbet om dom ville gå. En av killarna kunde inte därför att han måste se "sitt Philly" spela baseboll "det förstår du väl?". Jag vet ju att han gillar Philadelphia, men då tänker jag på hockey. Så jag svarade honom "Jo visst förstår jag, men nej egentligen gör jag nog inte det." Då sa han att Philly har inte vunnit något stort i någon sport på länge. Jag förmodar att jag borde gratulera honom.

anna of sweden sa...

Anna.
Haha. Ja, det är jättestort här! I
dag ska det vara en hyllningscermoni inne i Philadelphia där 2 miljoner människor väntas komma!

Annika sa...

Jag vet...dert där har alltid varit en gåta...VADDÅ World Series...SÅ knäppt...
Det tycker jag fortfarande, efter 15 år :-)

Anna of Dallas sa...

Det är nog lite fler än när Tre Kronor firas pa Sergels Torg.

Daniel sa...

Det finns ett lag i Toronto som spelar i MLB, så därför blir det "World" Series :-)

anna of sweden sa...

Daniel.
Aha, där ser man. Ja, allting brukar ha sin förklaring! Lyckliga är de i varje fall. Över att vara världsmästare. :)