söndag, oktober 12, 2008

jag och min accent

Lunch från Burger King idag.

Drive through.

Gjorde min beställning via mikrofon.

(En mikrofon som skulle visa sig ha VÄLDIGT bra
spridningsförmåga.)

Körde fram för att hämta maten.

- Where do you come from? undrade tjejen
bakom luckan.

- Sweden, svarade jag rutinerat. Numera rätt så
van vid just den frågan.

Då vände sig luck-tjejen in mot sina kollegor.

Ropade högt och tydligt så att hela restaurangen
hörde henne.

- Sweden. She says she’s from Sweden.

6 kommentarer:

aurorabuddha sa...

Ha ha! Ar det inte fantastiskt! Dom hade ju sakert diskuterat saken dar bakom kulisserna. Va' rart! :o)

anna of sweden sa...

Aurora.
Ja, precis, jag kunde riktigt höra hur de diskuterat och slagit vad "bakom kulisserna". :D

Victoria sa...

Haha, precis vad jag tänkte! De hade slagit vad om varifrån du kom! :o)

decoinspo sa...

Haha.

Anna of Dallas sa...

Jag tycker det ar skont att man kan stalla den fragan utan att folk tar illa upp. Om man skulle fraga nagon i Sverige med lite accent var dom kommer fran hade man nog blivit kallad rasist.
Svarar man att man ar svensk har i Texas far man ofta till svar, "min mormor eller morfar kom fran Sverige" eller "jag har varit i Stockholm" eller nagot liknande och dom tycker det ar kul.

m family goes västerut sa...

Jag har också fått frågan flera gånger, oftast på mcdonalds faktiskt... Som tur är har vi kommit ur det träsket att äta där. Kram på dig!