onsdag, oktober 01, 2008

mönsterklippt gräs

När vi flyttade till Det Stora Landet ville Herr Make
köpa Den Stora Gräsklipparen.

Den Stora, Stora Gräsklipparen.

Okej, tyckte jag.

(Som hade varit nöjd med en vanlig hederlig motorgräsklippare.)

Under en förutsättning.

Att Herr Make kör den.

Det har han gjort.

Fram till nu.

Idag kände jag mig manad.

Manad att kliva upp på traktorn - förlåt, gräsklipparen.

Manad att choka.

Gasa.

Bromsa. 

Växla.

Gasa ännu mera.

Och börja klippa.

Attans, vad jag har klippt.

Attans vad Herr Make kommer att bli överraskad när
han kommer hem från sin jobbresa.

Vilken beundran han kommer att känna för sin kreativa
hustru.

Som inte bara lyckats klippa gräset med Den Stora Gräs-
klipparen.

Utan också lyckats få till ett riktigt snyggt - och rätt så avancerat
om jag får säga det själv - mönster.
 
M(ö)nstertrucken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fniss...finns det inga fotobevis??? ;)

anna of sweden sa...

Nix. :)