tisdag, oktober 21, 2008

dumma crazy regler

Detta land är fyllt av regler.

Så otroligt fyllt av regler.

Ringde till ett företag för att efterlysa en
faktura.

En faktura alltså.

En sådan som man ska betala.

Men.

Ett stort irriterande men.

Eftersom det är Herr Makes namn som står
på papperen måste det vara han som ringer.

Det måste vara han som efterlyser räkningen.

Det måste vara han som anger vår nya adress.

Höll på att börja koka av ilska (det händer inte ofta) 
och drämde till med ett kraftfullt:

"But I just want to pay. This is crazy!" 

Det känner jag mig mäkta stolt över.

1-1 liksom.

7 kommentarer:

aurorabuddha sa...

:o)

Ah, vad jag kanner igen det har! Jag maste ju skrocka lite...

Man kan inte vinna over det har systemet. Om man blir arg sa blir livet bara outhardligt. Det ar bara att hanga pa - if you can't beat 'em, join 'em: sa sant som det ar sagt! ;o)

Jag pratade pa telefon i *over ett ar* med en governance agency, med samma person - utan att fa hjalp. Det skulle ha varit varldens enklaste att leta fram dom uppgifter jag behovde - men killen sa bara: ring om ett par veckor. Och nar jag ringde om ett par veckor hade *ingenting* hant. Till slut borjade han kanna igen mig och vi blev liksom bundisar och bastis - och ratt vad det var, vet du, sa forvanade han omvarlden och gjorde mer an vad han behovde! Och jag blev saaa glad och tacksam. Sa kan det oxa ga. :oD

anna of sweden sa...

Aurorabuddha.
Men liiite arg får man väl bli?
I varje fall så här i början ..? :)

Anonym sa...

Haha, ja, byråkratin här är inte att leka med! Bara en sådan sak som att både jag och min sambo har våra tilltalsnamn som namn nr 2 i passet. Svåååårt att förstå här. Och svårt att förklara... "Well, my first name is the second name in the passport and my first name in the passort is my middle name. Why? It sounds better"

Japp... inte lätt att förklara...

Jag bor ju inte så långt från King of Prussia så säg till om du vill ha shoppingsällskap någon gång!

anna of sweden sa...

Gabriella.
Ja, det där med namnen ... suck ... Herr Make har sitt tredje namn som tilltalsnamn vilket är väldigt förvirrande!

Shopping låter trevligt. Eller kanske lunch en dag? Jag ska lägga en mejladress på bloggen, som vi kan höras på.

ÅSA sa...

Oh vad ni "utlandssvenskar" verkar ha mycket gemensamt...blir lite avis...vill oxå vara med!!! Saknar dej söstra min!

anna of sweden sa...

Åsa.
Och jag saknar dej! :(

aurorabuddha sa...

Bor du i King of Prussia? Jag kanner folk dar! Amerikaner. Fast jag har aldrig varit dit. En vacker dag, kanske.