tisdag, oktober 21, 2008

mjauuuu

Varje morgon promenerar jag med Russin.

Varje morgon träffar jag Mrs M som också
är ute på hundpromenad.

Idag berättade Mrs M att det siktats ett 
Mount Lion i grannskapet.

Ett Mount Lion, funderade jag. 

Det är väl ett lodjur eller något.

Typiskt amerikaner att hetsa upp sig.

Fördomsfull? Inte jag inte.

När jag kom hem googlade jag "Mount Lion".

För säkerhets skull.

Ett Mount Lion är INTE ett lodjur.

Det är ett lejon.

Ett helt vanligt lejon.

På vift i våra kvarter.

Imorgon blir det kamera på promenaden.

6 kommentarer:

aurorabuddha sa...

Mountain lions ar inte att leka med. Om du traffar pa en, sa spring inte! Da tror dom att du ar ett byte och kommer efter. Sta still och gor dig sa stor som mojligt - hall upp en jacka eller vad du har pa dig, sa att du ser STOR ut. Sta still och ge inte ogonkontakt. Och se till att halla dina husdjur inomhus, sarskilt nattetid.

anna of sweden sa...

Aurorabuddha.
NU blev jag nervös.
Och barnen som ska ut och trick o treata ...

Anonym sa...

Usch, det verkar ju farligt.
Du borde kanske beväpna dig
Annika

aurorabuddha sa...

:-o Kanske dom blir radda nar det ar sa mycket folk ute... jag tror dom ar ganska skygga.

ÅSA sa...

Vart tog min kommentar vägen??? Finns det verkligen lösa lejon där, är det så eller är det ett lejon som smitit? Trodde inte det var så exotiskt i PA! Nu håller du Russin inne och barnen får väl vara beväpnade om de ska trick o treata.... För dej är jag inte så orolig, du kan du bodycombat :)

anna of sweden sa...

Åsa.
Haha. Ja, jag känner mig trygg. En uppercut på nosen bara!