onsdag, oktober 29, 2008

bekännelse

Jag har syndat.

Jag har tjuvätit av Halloweengodiset.

Det som vi ska dela ut på fredag.

På den stora Trick or treat-kvällen.

Men det är inte mitt fel.

Faktiskt inte.

Det är det jäkla vädrets fel.

Gråa, stormiga dagar kräver en chokladbit.

Eller två.

Eller ... tja, några stycken.


Update:
Och när man väl har börjat är det ju lika
bra att äta upp resten också. Urk.

Update 2:
Ja, alltså bara resten av just den påsen.
Jag har ju fler påsar som jag kan ge mig på
imorgon. Hehe.

15 kommentarer:

Linda sa...

Haha! Det gjorde du rätt i, att du nallade lite.
Men allt??
Åh, jag vet precis hur det kan vara.
Tur för ungarna, nu kommer de ju att få nytt och fräscht godis till fredag :)

anna of sweden sa...

Ja, jag gillar ju att slutföra saker som jag påbörjat ... Åtminstone när det gäller godis. Men det var faktiskt inte mitt fel. Det var vädret. Hoppas på sol imorgon, annars går jag på nästa påse också! ;)

Tankevågor sa...

Tänk att jag FÖRSTÅR det där precis. I går var det urtråkigt väder här i Stockholm, regn och blåst och KALLT! Ja det var bara att äta en chokladbit....eller rättare sagt så blev det hela chokladkakan. Ooops så det kan bli!!
Men det var ju vädrets fel!!!

ÅSA sa...

Trodde inte godiset var så gott men där hade jag tydligen fel...

anna of sweden sa...

Londongirl.
Välkommen hit! Kul med en ny bekantskap! :) Som dessutom förstår hur det är när vädrets makter ställer till det.

Åsa.
Det ÄR inte särskilt gott. Men det behöver det inte vara när begäret tränger på.

Anonym sa...

OK, jag erkänner... Jag köpte en chokladkaka på vägen hem idag. Men den åts endast i medicinskt syfte och inget annat. Jag lovar!

anna of sweden sa...

Anna.
Jaså, du också? :) Så klart att det var i medicinskt syfte. Choklad ÄR ju medicin. Botar både det ena och det andra. Mest det andra tror jag.

Anonym sa...

Just nu lever jag på godis, och jag tycker att det är helt okej. Godis är bra för hälsan, i alla fall den mentala hälsan.

Ät en ask Nerds åt mig, de fräter så härligt på tungan.

anna of sweden sa...

Johanna.
Nerds? Ska bli! :)

Anonym sa...

Mmmm, gött. Nerds och skittles är mina favoriter. Fast de Engelska skittles är godare ön de Amerikanska. När vi får paket från min mans föräldrar så skickar de alltid lite lucky charms till honom och skittles till mig.

Caroline sa...

Om du vill ha go choklad sa forsok hitta Ritter Sport Alpine Milk Chocolate....eller ak till IKEA o kop redig go Marabou.....

Anonym sa...

Halloweengodis är ju ganska acceptabelt att äta upp tycker jag. Frågan är om mina synder kan bortförklaras lika enkelt.
Har druckit upp all julmusten vi köpte på IKEA häromveckan. Alla de flaskorna jag förmanade barnen att INTE röra eftersom det inte går att få tag på någon annan stans här i Tjeckien.
Nu får jag nog ta en extratur till IKEA och fylla på lagret igen innan de tar slut där.

Tilläggas bör att det var jättegott! Särskilt till den där burken med Annas pepparkakor som av en händelse också råkar vara helt tom nu.

Märkligt...

anna of sweden sa...

Caroline.
Ja, redig (oh, vad jag gillar det ordet!) Marabou är bäst! Men jag ska kanske kolla efter Ritters mjölkchoklad också. Utifallatt ...

Rebecca.
Haha! Julmusten!? OCH pepparkakorna! Hur kunde det gå så illa?

Skynda genast iväg till IKEA. Musten kan ta slut. Tänk vilken traumatisk upplevelse för barnen om de måste fira jul utan must!

Själv ska jag åka iväg och fylla på lagret av Halloweengodis nu. ;)

Kram på dig!

Annika sa...

Ja, det är lätt hänt, Anna. Som tur är har ju affärerna H-ween godis i parti och minut.
Tursamt nog lyser solen över DC idag, men det är kallt. Förmodligen är det samma väder i Philly!!
Kram!
PS. Det finns julmust på World Market nu också---Just to let you know!!

anna of sweden sa...

Annika.
Ja, godis finns det ju så man klarar sig. (Har fyllt på lagret idag.) Oj, vad godis det säljs nu.

World Market? Undrar om det finns här. Det måste jag kolla upp.

Samma väder här. Skönt! (Och mindre risk för chokladfrossa!)

Kram!