måndag, oktober 20, 2008

field trip

Unge Herr Teen ska åka på "field trip".

Teaterbesök med skolan.

Jag har fått fylla i en särskild field trip-blankett.

Såklart.

Jag har försäkrat att Unge Herr Teen får följa
med till teatern.

En dos kultur tackar man inte nej till!

Jag har lovat att betala saker som han eventuellt
råkar ha sönder.

Inte svinga sig i teaterridån!

Jag har lovat att inte hålla skolan ansvarig för
personskador (!?) som han eventuellt råkar åstad-
komma.

Inte kasta popcorn på skådespelarna! I varje fall inte mot ögonen.

Ja, och så har jag lovat att betala för tidig hem-
resa om han eventuellt inte sköter sig.

Men då ska det vara taxi eller kanske limousine.

4 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Det är knappt man vågar köra andras barn för utifallatt man skulle ha det för dragigt i bilen blir man säkert stämd. Och imorgon kommer jag åtalas för att ge barnen våldsamt snacks. Inte lätt.

Anonym sa...

Vi håller tummarna att Edvin sköter sig, annars är han väl försäkrad? Ha, ha...........
Annika

Anonym sa...

he, he:-) jag kommer ihåg dessa field trips med hundra lappar innan...ja bäst att akta sig:-)

/ A

ÅSA sa...

Gisses, vilket land!!! Verkar mest vara en massa regler hela tiden. Hoppas verkligen att ni är ordentligt försäkrade nu när ni skickar iväg min gudson på ett så stort äventyr. Det där med att kasta popcorn låter troligt....