torsdag, oktober 16, 2008

dagens fundering

När man läser svenska tidningar får man lätt för sig att
Victoria Silvstedt är en stjärna här i USA.

En star.

Själv har jag varken sett henne eller hennes berömda bröst
- nej men vad säger jag -  i en endaste tidning sedan jag kom hit.

(Och då har jag ändå läst en hel del tidningar - de är ju så billiga här!)

Å andra sidan har jag inte sett Far och Son Skarsgård,
Peter Stormare, Lena Olin, Malin Åkerman eller någon
annan svensk storhet heller.

Hm. Mysko.

5 kommentarer:

Anna of Dallas sa...

Det är för att du inte läser om hockey. :)

Anonym sa...

Hej,Maria fràn Italien hàr.Du har inte hòrt talas om Viktoria i Usa fòr det àr i Italien hon àr stjàrna. Hàr àlskar dom storbystade blondiner!Aven Brigitte Nilsen(Sylvester Stallones fd fru) gjorde stor succe hàr.Tack fòr din underhàllande blogg.

anna of sweden sa...

Hej Maria! Välkommen hit!
Jaså, det är hos dig i Italien som Vickan gör succé. Undrade just.

Anna.
Aha, då får jag väl börja läsa om hockey då istället. Är lite besviken att det inte finns någon svensk i Philadelphia Flyers.

aurorabuddha sa...

Det har blir jag tvungen kommentera om, fast jag inte ar sarskilt intresserad av kandisar och inte haller reda pa vem som ar det for tillfallet heller. Som jag har sagt forut, om jag skulle raka traffa pa en kandis, sa skulle jag behandla henne/honom som *en vanlig manniska* bara for att jag inte vet battre! :o)

Vad betraffar Victoria Silverstedt, sa vet jag inte ens vem det ar och har aldrig sett henne omnamnas heller.

Daremot ser man allt som oftast Peter Stormare. Han ar med i massor av filmer och tv-serier. Jag gillar honom. Lena Olin ar oxa en man ser, fast inte sa ofta numer. Jag tror hon lever ett bra familjeliv i NY - jag tror det ar dar dom bor? Stellan Skarsgard ser man i filmer av och till - hans son vet jag inget om. Och Malin Akerman ar en annan okandis. For mig, far jag val tillagga.

Se dar fick du en sallsynt och fullstandigt onodig kandis-rapport av aurorabuddha! :oD

anna of sweden sa...

Tack Aurorabuddah! :)
Peter Stormare är även en av mina favoriter.
Alexander Skarsgård ska ha gjort succé i någon TV-serie, som jag så klart glömt namnet på.
Malin Åkerman var med i en Hollywood-rulle tillsammans med Ben Stiller för ett tag sedan. Så, nu vet du lite mer om de svenska nya stjärnskotten. ;)