måndag, februari 13, 2012

gul lycka

Herr Make var inte så entusiastisk
till en början.

Inte ett dugg faktiskt.

Men efter lite övertalning.

You may call it kvinnlig list.

Så insåg han också nödvändigheten
av ett par gula Billy i matrummet.

Ett problem bara.

Billy var slut på varuhuset i Malmö.

Totalslut.

Inga fler leveranser.

Limited edition.

Å nå!

Men i Helsingborg fanns det sju stycken
kvar.

Jag Googlade lagerstatus.

Och då behövde jag inte ens övertala
Herr Make att köra dit.

För jag tror minsann att han också blivit
kär.

I de gula bokhyllorna.

Som nu ligger i platta paket på vårt mat-
rumsgolv.

Hallelujah! I Helsingborgsvaruhuset fanns de kvar!

21 kommentarer:

Unknown sa...

de är så härligt gula!

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Vilken härlig färgklick ni kommer att få i ert vardagsrum! Vilket sammanträffande förresten, jag har skrivit om gult som accentfärg i inredningen idag, dock inte om dessa snajsiga hyllor.

Margareta sa...

Oh vad fina! Går och tittar lömskt på våra bokhyllor här hemma. Kanske kan man låna hem en gnagare!!Jag vill också ha såna men vi har ingen plats. Attans också!

Paula sa...

Härligt! De är superfina!
Bara ett bekymmer hos oss: platsbrist.

Desiree sa...

Kul :-)
Lite gul lycka att fylla hemmet med.

Annika sa...

Vad kul med gult.
OCh vilken tur att ni hittade dem!
Ska bli kul att se då de är uppmonterade och ready to go :-)
Huggies!

Livet på Citronodlingen sa...

Kvinnlig list är inte att förakta :o)

Desireé | homeanddesire.se sa...

Åh. Härligt! Jag älskar vår gula! Och vår är också inhandlad i Helsingborg, men vi har också närmst dit ;)

Annica R sa...

Det blir jättefint! Tur att ni bara behövde köra till Helsingborg! :)

ÅSA sa...

...och vi som precis gjort oss av med allt gult :) Ska bli spännande att få se resultatet! Kram

Oretuscherat sa...

Sorgligt och tragiskt inlägg jag har fått inskickat till bloggen :/ peppa peppa stötta stötta!

Katarina sa...

Vad spännande det ska bli att få se hur den kommer att se ut i färdigt skick.

Om jag bodde lite större och luftigare skulle jag nog inte heller kunna motstå den.

bettankax sa...

Grattis till kapet! Dom är jättefina. Så läckert med gult(i en del sammanhang;))

Christina sa...

Kvinnlig list är bra :-) Väldigt snygg bokhylla! Me like!

anna of sweden sa...

lilla.u
Ja, gulare än så kan det knappast bli. ;)


victoria
Har du? Vad kul! Jag kommer och läser.


margareta
Haha. Snabbt in med en gnagare innan hyllorna tar slut!

paula
Vi är ju fortfarande i inflyttningsfasen så vi möblerar bara om lite. ;)


desiree
Ja, så härligt.


annika
Lovar att visa rummet "efter".


helena
Verkligen inte. Med den kan man komma långt! ;)


dessi
Ja, och nu var de nästan slut där också ... En sådan tur att vi hann!

Kul att du hittade hit förresten!


annica
Jag var beredd att köra längre, kan jag berätta! ;)


åsa
Lovar att lägga upp bilder sedan.


bodypalace
?


katarina
Äsch, du får bara möblera om lite eller sälja på Blocket! ;)


bettankax
Håller med. Det är läckert i vissa sammanhang. Bokhyllesammanhang till exempel. ;)


christina
:)

Kickan sa...

åh, grattis till de finaste bokhyllorna :D

anna of sweden sa...

kicki
Tack! Det känns ännu roligare att ha dem nu när de var lite svåråtkomliga. :)

Annika sa...

Var på IKEA i Conshohocken igår och det fanns inga gula Billy där inte!

Elisabet. sa...

Ja, det blir säkert superfint hos dig(er), men det ska jag säga, att hit till gula (!) huset på kullen, hit kommer dom inte ,-)

Linda K sa...

åh guuu så cool det kommer att bli!

anna of sweden sa...

annika
De var kanske redan slut! ;)


annika
I helgen ska det monteras och möbleras om.


linda k
Visar resultat i helgen.