måndag, februari 20, 2012

dag 1

Jag bytte kläder fyra gånger innan
jag åkte iväg i morse.

Jag lyckades spilla salladsdressing på
golvet i personalmatsalen.

Men annars flöt min första arbetsdag
på utan missöden.

Jag hälsade på nya kollegor.

Jag har kollegor. Tjoho!

Jag fick ett eget nyckelkort.

Blev fullmatad med information.

Hade förmiddagsfika.

Åt lunch.

Och på eftermiddagen drack jag en
kopp kaffe.

Jag som inte ens gillar kaffe.

Men har man fikarast så har man.

En välkommen-till-nya-jobbet-bukett från företaget. Bara en sådan sak.

30 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men ååå, nu blev det svar på en gång!!

Heja dig, Anna!!

Turtlan sa...

Härlig sista rad... Jag som inte ens gillar kaffe.

Grattis och kul med nya jobbet!

a piece of happiness sa...

HA HA gud va gulligt "har man fikarast så har man".
Gud så glad jag blir för din skull fast jag inte ens känner dig :-)

Charlie sa ... sa...

Å Anna!

Fikarast till och med, hela paketet.

Så välkomnande och gulligt med en blombukett!

Impad att du hinner blogga också, men glad för det. Har tänkt på dig idag.

Kram

Cecilia N sa...

Wow!
Blommor när man kommer till jobbet och inte bara när man slutar ...

Miss Marie sa...

Wow! Vilken härlig första dag! :)

gissan sa...

Åååå vad pirrigt kuligt roligt...!! Känns som att det är jag som börjar första dagen på nya jobbet :)
Du e så bra, Anna!! Är så glad för din skull! Hoppas du kommer att trivas.

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Härligt att ha första dagen avklarad, tyckte den lät väldigt bra och vilken fin bukett dessutom, det bådar gott.

Kerstins foto sa...

Vilket fint bemötande från företaget! Låter som en bra start, ha en fortsatt fin arbetsvecka. :)

Lisa sa...

Men vad trevligt med en fin bukett! Blir säkert jätte bra det här.
Kramar, Lisa

Saltistjejen sa...

Ååå det låter helt underbart!!!
Och vilken fin bukett! Tycker det säger mycket om din nya arbetsplats!
:-)
Kram!

Savannah sa...

We wish you luck with your new job!
-Debbi and Savannah :)

Steve sa...

Det verkar vara en arbetsplats dit du går med glädje även dag två. Tänk så avgörande och viktig den första arbetsdagen är. Hoppas att du snabbt hittar "rätt" klädstil för arbetet, så att du slipper alla klädbyten på mornarna.

eastcoastmom sa...

Du kommer göra succé!

Livet på Citronodlingen sa...

Det gick ju som en dans det där! Salladsdressingen kommer ingen att komma ihåg om ett år eller så ;o)

pralinen sa...

Låter som om du hamnat på ett mycket bra ställe, kollegor, personalmatsal, blommor o fikaraster...

Marianne sa...

GRATTIS Anna! Det är du värd! Hoppas nu att du kommer att trivas på nya jobbet! Jag ska erkänna att jag också börjar bli sugen på arbetskamrater och fikarast. Vi får se, om jag hittar något kul söker jag det nog.

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

Desiree sa...

Låter som en riktigt bra första dag Anna. Glad för din skull. Så lyxigt med en sådan vacker blombukett som första dag present. Du verkar ha hamnat på ett bra ställe. Hoppas du får riktigt bra kollegor och roliga arbetsuppgifter.
Kram!

Katarina sa...

Spillde du salladsdressing på golvet?

Då sitter du nog löst nu. ;-)

Jag är glad att det gick bra, imponerad att du bara bytte kläder fyra gånger, besviken att jag inte fick veta vad du hade på dig till slut och full av beundran att du så går in för fikarasten att du till och med dricker kaffe.

alegni sa...

grattis till jobbet!

Annika sa...

Du det, det gick BRA!!
Härligt!
OCH vad TREVLIGT med blommorna.
Stora HUGGIES!!

Anonym sa...

Härligt!

Sahra sa...

Wow. Vilken fin gest

ÅSA sa...

Lät som en bra start! Blommor har jag bara fått när jag slutat, företag tycks fira på olika sätt :) Hoppas dagen har varit lika bra! Kram

anna of sweden sa...

elisabet
:)


turtlan
Ja, vad gör kan inte ... :)


a piece of happiness
Tack. Så fint sagt!


lotta
Fikarast - det viktigaste! :)


cecilia
Ja, visst är det fantastiskt!


marie
:)


vissan
Du är snäll du!


victoria
Ja, det bådar gott. Så välkomnande.


kerstins foto
Tack!


lisa
Jag hoppas det. Första tiden är rätt påfrestande. Allt är nytt och svårt och konstigt. :)


saltis
Ja, visst var det fint. Väldigt välkomnande.


savannah and debbi
Aren't you nice! Thank you so much! And ... soon! :)


steve
Imorse hoppade jag i kläderna direkt - inga byten alls. Det tar sig.


eastcoastmom
:)


helena
Haha. Tack ska du ha! :D


pralinen
Precis vad jag har längtat efter.


marianne
Hoppas att du hittar något kul. Det är trevligt med arbetskamrater!


desiree
Tack! Det hoppas jag också.


katarina
Visst var jag duktig? ;) Bara fyra gånger. Hade faktiskt tänkt ta en outfit-bild nu när jag är en riktig yrkeskvinna ... men hur ska jag hinna sådant på morgnarna ..?


alegni
Tack, snälla!


annika
Ja, jag blev glatt överraskad. Sådant betyder ju jättemycket.

Huggies right back!


anonym
:)


sahra
Ja, väldigt. Sådant blir man så glad av.


åsa
Dagen var bra. men oj, vad trött man blir av att lyssna, lyssna, lyssna. :)

Barfotsgatan sa...

Vilken fin start du verkar fått! Grattis än en gång tillnya jobbet.
//Anna

Jenny sa...

STORT grattis till jobbet, så skönt att det lossnade! Man känner sig väldigt mycket mer "hemma" tror jag, om man jobbar (Förutsatt att man vill jobba såklart, alla, typ jag, vill ju inte alltid det ;-))! Heja dig! Stor kram!

Linda K sa...

go go go! :D

Rebecca sa...

Det låter som en riktigt bra första dag på jobbet. Härligt! Fikarasterna är viktiga och vilket trevligt välkomnande du fick med blommor!

Style by M.O.M. sa...

Men guuuuuuuuuuuud alltså, jag har ju helt missat detta. Ska läsa neråt, men GRATTIS för det verkar ju som ett jobb kom i vägen för din tid som hemmafru.

Grattisgrattisgrattisgrattis!

Kram kram