torsdag, februari 16, 2012

breaking news [och långt inlägg]

Den senaste tiden har varit lite ... eh ... omvälvande.

Jag har varit på sex anställningsintervjuer.

Sex anställningsintervjuer på fyra olika företag.

Jag har träffat en massa människor.

VD.

Vice VD.

Försäljningschef.

Marknadschef.

Personalansvarig.

Avdelningsansvarig.

Jag har gjort olika personlighetsanalyser.

Jag har svarat på frågor om hur jag är.

Om jag tycker att det är viktigt att följa regler.

Om jag tar snabba beslut.

Hur jag förankrar beslut.

Om jag gillar konventionella arbetssätt.

Eller mindre konventionella arbetssätt.

Om jag är social.

Vad jag anser om konkurrens.

Om jag blir nervös inför presentationer.

Om jag är intresserad av att träffa nya människor.

Om jag gillar att arbeta med siffror.

Om jag är detaljfokuserad.

Jag har vänt in och ut på mig själv.

Och sedan har jag väntat på telefonsamtal med besked.

Det har varit psykiskt påfrestande.

Men nu.

Nu är det klart.

Nu har jag tackat ja till ett jobb.

En projektanställning visserligen.

Ett tillfälligt jobb.

Men ändå.

Ett jobb.

På ett väldigt trevligt företag.

Med kollegor och kafferaster.

Och jag börjar redan på måndag.

Hjälp!

Och jippi!

88 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul! Stort GRATTIS! Berätta mer!
Och - hur blev dom gula skåpen?

decoinspo sa...

Det visste jag val :-) Vem vil inte ha Anna?!?!?! Jattegrattis till dig!!!!!!
Kram kram

Elisabeth sa...

Stort grattis!

Anonym sa...

Grattis! På tiden för nu började jag tröttna på att hålla tummarna åt dig ;-)

Saltistjejen sa...

WOW!!!!! GRATIS Anna!!! UNDERBART FANTASTISKT!!! Är sååå GLAD för din skull!!!
Själv ska jag strax iväg på ännu en informell intervju. Här haglar inga jobbannonser ens som jag kan söka till så jag harvar på med att kontakta företagen för dessa informella intervjuer....
Och fick lite positiv energi nu från dina underbara nyheter!
KRAAM!

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

GRATTIS!! Vad kul för dig!
Håller tummarna att allt blir som du hoppas och förväntar.

Helena sa...

grattis!!
det är inte alltid lätt när man söker jobb...

Marie KJ sa...

Jag förstod (gissade)av inläggets rubrik vad som var i görningen. Stort grattis till dig och lycka till på nya jobbet!

Gunilla sa...

Grattis!

Mimmi sa...

YAY!! Grattis!! :o)

Annika sa...

Oh vad roligt! Stort grattis! :)

Miss Marie sa...

GRATTIS! Åh, vad skoj för dig! Lycka till! :)

gunnar i vaplan sa...

Stort GRATTIS här ifrån Jämtland!
Oj vad spännande det ska bli att följa dig och din blogg in i arbetslivet.

month day year sa...

Yey! Ett stort grattis! Låter som det blir rikigt skoj och jag ser fram emot iaktagelser från svenska fikarum :)

Charlie sa ... sa...

Anna!!!!

Grattis!!

Så roligt. Jag visste det. Det var bara en tidsfråga, hitta rätt företag.

Så inspirerande!

Jag önskar dig all lycka till.

Och jag är så glad för din skull <3

Monet sa...

Stort Grattis Anna och well done!

Dagar hos mig sa...

Grattis:)

Dagar hos mig sa...

Grattis:)

Mrs Clapper sa...

Grattis! Så spännande och roligt!!

bettankax sa...

Stort GRATTIS o Lycka till!!:)

mossfolk sa...

Grattis och Lycka till!!!

Karins fotoblogg sa...

Men jag GRATULERAR!!! Så roligt för dig!
Kram!

Rebecca sa...

Grattis! Jätteroligt ju! Lycka till, du kommer säkert trivas!

Madde sa...

Stort grattis!!! Det förtjänar du!

Cathrin sa...

Grattis! :)

Västmanländskan sa...

Hurra!!!!! Redan på måndag alltså :)

Sandra sa...

Du är så bra! Stort grattis! Kommer bli toppen. Så spännande att börja nytt jobb. Trevlig helg, och fira ordentligt med skumpa och ståt ;)

Unknown sa...

anna! stort grattis.
åh vad jag är glad för din skull.
HURRA!!!

Anonym sa...

Grattis och lycka till!
Annika

Camilla sa...

GRATTIS!!
Ska bli spännande att läsa om ditt nya jobb nästa vecka:)
Kram

Hemma hos Kibell sa...

Ett stort grattis till till jobb!

Solrosfrö sa...

Grattis :)

Katarina sa...

Woohoo!

Bra början.

Du är så duktig som härdade ut och fortsatte kämpa.

Anna S sa...

Grattis!!

Cecilia N sa...

Jättegrattis!

eastcoastmom sa...

Absolut mest jippi, för dig!!!

Dubbelörn sa...

Varmaste grattiskramen till dig!! :)

Anonym sa...

Stort grattis!!!

Fourmum sa...

Grattis!! Det är du värd! Kram

Desireé | homeanddesire.se sa...

Åh, grattis, så roligt! :)

Elisabet. sa...

G R A T T I S!!!!!!

Sååå spännande!!

Christina sa...

Vad kul!! Grattis till företaget som fått dig!! Och grattis till dig också!
Kram från regnigt PA

olgakatt sa...

Ett stort grattis! När dom upptäcker hur fantastiskt social och och kompetent du är blir det tillsvidareanställning!

ÅSa sa...

GRATTIS! Bra jobbat:)

kalaslotta i usa sa...

sedär, nu kan tycker jag att vi korkar upp bubbel och skålar med allas vår Anna of Sweden!

Hurra för dig och grattis..

Men du, sluta inte blogga...lova!

Kajsa sa...

Grattis!

Marie sa...

Fasiken vad kul!

GRATTIS!!!

Har följt dig lite så här på avstånd sen ni flyttade hem. Är själv arbetssökande (och i skrivande stund höggravid så man kan säga att det går så där) så jag vet precis hur det känns med de där "Tack men nej tack"!

En projektanställning är också ett jobb och ofta leder det till något mer.

Igen: GRATTIS!
Det har du verkligen förtjänat!

Kram
Marie

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Ihhh, vad roligt, grattis!! Det fixar du galant.

Rexxie sa...

Grattis!

Annica R sa...

Hurra! Grattis!!

Kerstins foto sa...

Stort GRATTIS Anna! Vad kul! Lycka till nu, det här blir säkert superbra. :)

Anonym sa...

Stort GRATTIS.
Spännande
PV

Melting Pot sa...

Grattis Anna!!!! Så väldigt roligt:)) Kram & stort lycka till!

Anonym sa...

Grattis Anna!!

Steve sa...

Så kul. Grattis till jobbet! Dessutom, vilken självkännedom du fått på vägen genom nålsögat.

Christina sa...

Ja jippi!! Vad kul! Det kommer gå galant! Grattis! Jag blir så glad för din skull, vet hur påfrestande det är att söka jobb. Kram!

Livet på Citronodlingen sa...

Jippi, jippi, jippi!!!

Jenny sa...

GRATTIS! Gud vad roligt! Det kommer du göra galant, ju! kram

bokhyllan sa...

Så kul. Lycka till!

mammaxtre sa...

Men Grattis, vad roligt!

Arsouille Team sa...

GRATTIS!!

Unknown sa...

GRATTIS

Petchie75 sa...

Wow! Vad kul!!! Jättestort grattis! Jag förstår att det blir en stor omställning men det kommer att gå bra! Lycka till! och du, njut av din sista lediga fredag ;-)

Anonym sa...

JÄTTEGRATTIS BAMSEKRAM LYCKA TILL xx

Desiree sa...

Åh vad roligt att höra Anna. Stort grattis! Detta blir toppen. Även om det är tillfälligt så vet man ju aldrig vart det leder. Jag tycker det låter väldigt bra och hoppas att du kommer att trivas med både arbetskamrater och jobbet. Nu får du ta och fira detta i helgen.

Grattis kramar!

pralinen sa...

Grattis! Vad kul :-)

Anonym sa...

Grattis vad kul att du fick jobb så snart. Det måste vara hopplöst att vänta.

Anonym sa...

Grattis vad kul det måste vara hopplöst att vänta på svar.

chlott sa...

Åh så roligt! Grattis till dig! Och grattis till det företag som får dig. :)

Tankevågor sa...

Härligt! Stort GRATTIS och lycka till nu! :-)

Ammis sa...

Grattis! Vilken lycka for det foretag som valt dig! Du ar ju Anna of Sweden m.m! Kram

Nina sa...

jättegrattis Anna!!!! Förstår din frustration som varit. Men nu är det bara att köra på :-) efter projektanställningen kommer de att vilja ha dig kvar, vem skulle släppa iväg dig till en konkurrent?? Lycka till!!!!

Nina sa...

Supergrattis!!! Räkna med att bli kvar efter projektet, varför skulle de släppa dig till konkurrenter?? Stooort grattis och fira ordentligt igen. Jag har hört att Champagne är bra på att mota bort migrän :-)

Annika sa...

ROLIGT!!
Stort GRATTIS, ANNA!!
Äntligen!!
HUGGIES!!

PiaL sa...

Äntligen! Stort grattis till det!

Helene S Lundberg sa...

Anna, det värmer mitt hjärta. Ett supermegastort grattis till dig, bra jobbat! Det är du värd! Hoppas att du kommer att stortrivas. (Har de inte sportlov på det trevliga företaget:)
Kram

Anonym sa...

Vad kul! Det är ju helt fantastiskt Anna! Som jag hallit tummarna & tänkt pa dig. Har varit lite stressad själv sa jag har inte hunnit läsa sa manga bloggar/kommentera de senaste dagarna. GRATTIS GRATTIS GRATTIS!Maste kännas pirrigt & spännande. Tänk att du börjar redan pa mandag! Du far berätta sen pa mandag hur det gick.
Grattiskramar, Lisa

Anonym sa...

Stort, stort grattis! Och jag önskar dig lycka till!

Mira sa...

Grattis Anna! Vad snyggt, jag är väldigt glad för dig:)
Trevligt veckoslut. :)Mira

gissan sa...

Men ååå...jag skrev STORT STORT GRATTIS från min mobil igår men det funkade inte ser jag nu :( Jag gör ett nytt försök nu då.
Ett STOOOOORT STOOOOOORT GRATTIS!!! Så himla roligt!!
Du kommer fixa det GALANT!
Stor kram till dig.
Gissan

Emmama sa...

Stort grattis, vad KUL!! Kram!

Anonym sa...

Härligt! Stort grattis till dig. :-)
Kramar

Pernilla sa...

Härligt ! Stort grattis.
Kram kusin vitamin

Barfotsgatan sa...

Från mig till dig; stort grattis till jobbet. Vad roligt för dig! Och för de som får dig som arbetskamrat. :-)
kram Anna

Helena fd Boston sa...

Oj, här har man missat något! JätteGrattis!!! :-)

Söderenbytjejen sa...

Grattis och lycka till...
Det blir toppen och säkeert bara början:-))
Kram

Linda K sa...

hurra vad roligt, jättegrattis!

Kikkan sa...

Oh, härligt - en hel massa grattis :)