torsdag, september 01, 2011

första september

Min första höst i Swiden på sju år.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Njut, det finns inget vackrare än hösten i Sverige. Fortfarande kan det komma varma dagar, svampen frodas i skogen och färgerna är röda och gröna och bruna. Mycket att fota med din kamera.

Dessutom har man en anledning att stanna inomhus och kura skymning när höststormarna med regnet drar in...

Jag tycker om hösten i Sverige. I Indien är det inte samma känsla..

Cissi i Bangalore.
http://familjendahlgrens.blogspot.com/

anna of sweden sa...

cissi
Jag har alltid gillat svensk höst. Till skillnad från svensk vinter. Då vill jag emigrera!

Desiree sa...

Hösten är fin men den är rätt kort. September och Oktober är fina men november och framöver är inte så fina.
Men jag måste erkänna att jag gillar hösten i USA bättre. Den är finare och längre där.

AnnBritt sa...

Och en sån September sen! Igår - klibbig högsommarvärme, förrgår nästan lika varmt, idag lite mer moln men ack så varmt.. bara att njuta och ta emot =)
Kom på att den gamla visan säger: "Juli, Augusti och September, härlig sommar är det då". Så länge träden inte bytt färg och det är så här varmt, vill jag inte kalla det höst ännu!

anna of sweden sa...

desiree
Hösten i USA var underbar. Där var november till och med en favoritmånad ...


annbritt
Okej, vi kan väl säga sensommarmånad då. :)