torsdag, januari 07, 2010

språkförvirrat

Det kommer ett mejl från Unge
Herr Hs fotbollstränare.

Han undrar om Unge Herr H vill
vara med i en cup i vår.

Jag svarar att det vill han gärna.

Men att han inte kan vara med
om det är något "Eastern game".

Jag får snabbt ett svar tillbaka.

"What is an Eastern game?"

Men åh!

Det skulle ju vara Easter.

Som i påsk.

Inte Eastern.

Som i öst.

Tänk vad den fjösiga lilla bok-
staven N kan ställa till med.

Oh, well.

Jag är utlänning.

Och kommer undan med det
mesta.

7 kommentarer:

gissan sa...

Skönt de har överseende med dina små N... ;)
Kram Gissan

anna of sweden sa...

Gissan
:)

Katarina sa...

Och blond. Glöm inte att du är blond. Det är värsta "Get out of jail-free"-kortet. ;-)

anna of sweden sa...

Katarina
Och blond! :D

Anna of Dallas sa...

Jag har gjort samma misstag, sa kann dig inte ensam.

Anna of Dallas sa...

Jag har gjort samma misstag, sa kann dig inte ensam.

anna of sweden sa...

Anna
Tack. Skönt att höra. ;)