tisdag, januari 12, 2010

oj, vad jag tränar

Började dagen med snö-sopning.

Det var så lite snö så det gick liksom inte att skotta.
Men bort skulle den. Jag vill ju inte riskera några
brutna amerikanska ben utanför vårt hus. Man kan
bli stämd för mindre.

Därefter 50 minuters rask promenad
på löpbandet.

Vissa skulle kalla det power walk. Men jag är
ju svensk. Jag promenerar raskt.

Följt av lite styrketräning.

Oj, oj, oj.

Jag tror bestämt att jag håller på att
bli ett träningsfreak.

Men vad säger jag.

Jag är ju svensk.

Vad är den svenska motsvarigheten
till freak?

Excentriker?

Missfoster?

Tönt?

Japp.

Tönt får det bli.

Träningstönt.

7 kommentarer:

Tina sa...

Nej, det låter för negativt. Träningsfantast låter mer positivt! För det är ju positivt att träna.

*sa hon som tränade idag för första gången sen jullovet startade*

Det blev en rask promenad för mig också. Utomhus. Och det var KALLT!!!

anna of sweden sa...

Tina
Du har rätt. Helt rätt. Det ska andas lite positivt även om det är maniskt (haha). Träningsfantast är det rätta ordet! :)

Anna of Dallas sa...

Nu skall jag sätta in mina vetebullar i ugnen och sen skall jag ta en timme på min elliptiska träningsmaskin och läsa en deckare som utspelar sig i Malmö. Det kan man göra på samma gång. Allt för att det inte skall bli för tråkigt där på träningsmaskinen.

Matildas fikarum sa...

Freak brukade vi säga på ren svenska redan på min tid, så det låter inte konstigt för mig. Vad skulle man annars säga, träningsgalning?

mammigranten sa...

Träningsfanatiker!
Också ett positivt ord för en som gillar att träna, de som ogillar att träna kanske använder det ordet med men med en annan ton.

Här blir det vila idag!
Kram

anna of sweden sa...

Anna
Vi har just beställt en elliptical. Jag gick på en sådan hos sjukgymnasten och gillade det. Men att läsa samtidig ..? Går verkligen det? Ja, jag får prova.


Maltidas fikarum
Nä, "freak" används så flitigt så det kan väl nästan ses som ett svenskt ord. Men jag tyckte det var en liten utmaning att inte slänga mig med engelska ord i inlägget. För vi använder ju oss av så många engelska ord, vi svenskar.


mammigranten
Fantast låter bättre. Lite mildare på något sätt. ;) Hoppas att du hade en skön vilodag.

ÅSA sa...

Åh har du dragit igång...och jag som inte får träna...förfaller totalt! Då blir det en som är "fit" och en pösmunk på Vassabacken i sommar...Ta inte i för mycket bara...