fredag, januari 01, 2010

nyårsafton 2009

Jag har aldrig tyckt om nyårsafton.

Ut och frysa klockan tolv på natten.

Smälla raketer och huttra.

Jag gillar varken raketer eller hutter.

Hålla champagneglas med köld-
skakiga händer.

Och någon champagnetyp är jag inte heller.

Men nu har jag ändrat mig.

Nyår kan faktiskt vara trevligt.

Riktigt trevligt till och med.

I varje fall om man firar det i Miami
Beach.
2010 började bra. Folkfest på Ocean Drive och fantastiskt vackert fyrverkeri nere på stranden.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ser att du fotat hotellet jag bodde på när jag var i Miami 1991 :-) Vi bodde på Beacon.
Dina bilder väcker minnen.
Hoppas ni hade en bra nyårsafton.
Kicki i Stockholm.

anna of sweden sa...

Kicki
Oj, bodde ni på Ocean Drive?
Måste vara häftigt. Och ljudligt. :D

mammigranten sa...

Ser härligt ut!
Hoppas ni haft en underbar resa!
Kram

Anonym sa...

Japp det gjorde vi :-)
Kändes inte så mycket USA utan mer Spanien eller nåt då vi mest hörde spankska talas.
Kicki i Stockholm

millandante sa...

Ja det där var något annat det..!
Och vilken läcker outfit du hade kvällen till ära också! För det är väl du...?:)
KRAM

anna of sweden sa...

mammigranten
Alldeles, alldeles underbar!


Kicki
Det reagerade vi också på. All spanska som talades.


milla-andante
Nej men ... såg du att det var jag? ;)