fredag, januari 08, 2010

hon som i jag

I det här området är det männen som

Och det är männen som skottar snö.

Både minimän och vuxna män.

Aldrig någon kvinna.

Varken minikvinnor eller vuxna kvinnor.

Förutom den där svenska kvinnan då.

Hon med den ... hm ... intressanta
accenten och den konstiga humorn.

HON skottar minsann snö.

Men så är hon ju gift med en märklig
man också.

Som både lagar mat och kör motor-
cykel.

Han verkar inte kunna bestämma om han är
macho eller velour. Och hon verkar gilla det.

Hm.

Märkligt par de där svenskarna.

14 kommentarer:

ÅSA sa...

...vänta bara...snart kommer grannarna ta efter er :)

Anonym sa...

Hej!

Jag reser snart till Miami (som jag för övrigt hört ska vara svinkallt just nu??) och har kollat in dina bilder därifrån. WOW säger jag bara!! Vilka fina foton du tar! Vilken kamera använder du, lins? Redigerar du bilderna på något sätt sedan? Fantastika färger och bilder!!!
Nathalie i Stockholm

Elisabet. sa...

,-)

Heja dig!! säger jag bara.

Saltistjejen sa...

Hahaha! Men så är det ju. Svenskar är ett underligt släkte. ;-)

Katarina sa...

De är klarsynta, era grannar. Listat ut att ni är konstiga utan att ens ha läst din blogg. ;-)

Och apropå laga mat. Ibland har jag fått känslan av att amerikaner inte lagar mat själva. Verkar dina grannar laga mat?

Har han någon paradrätt din käre make?

Ställer jag för många frågor? ;-)

Anonym sa...

Ha ha ha ha, visst är vi exotiska vi svenskar!! Jag förstår precis vad du menar!
Jag är fortfarande i Sverige men i morgon bär det av mot PA igen!
Kram
Christina

Anonym sa...

Ha ha ha ha ha, visst är vi exotiska vi svenskar!! Jag förstår precis vad du menar!
Jag är fortfarande i Sverige, men i morgon bär det av mot PA igen!
Kram
Christina

Anonym sa...

Är det verkligen så?! I vår by är det oftare kvinnor som klipper gräset än män. Jag tycker det är bättre att jag gör det så kan gubben min göra sånt som jag inte klarar av, typ att snickra och sånt trist ;-).

gissan sa...

Hm...men så länge det är på vintern du skottar snö och han inte lagar mat samtidigt som han kör motorcykel, så tycker jag inte att ni är jättemärkliga...faktiskt..
XD

mammigranten sa...

Jag får erkänna, det jag saknar nu med bristen på snö i förhållande till Sverige är snöskottningen.
Jag ÄLSKAR att skotta snö, om det inte är bråttom vill säga.
Snöskottningen är bra träning, härligt och så kan man bygga backar till barnen, kojor mm under tiden.
Härligt härligt härligt!
Här gick vi dock och väntade på några inches, men de kom aldrig :( Och Noah är nöjd så länge inte skolan blir inställd ;)
Kram

Fröken Anki sa...

hehe, jo vi måste vara lite märkliga vi svenskar med kvinnor som skottar och klipper gräs och män som fixar i hemmet. Fast min granne hon skottar också, fast visst ja - hon är också utlänning - från Indien!

Ha en trevlig helg!

p.s Blev pianot bra?

anna of sweden sa...

Åsa
Njae ... det är frågan det ...


Nathalie
Åh, lyckost som har din Miamiresa framför dig. Hoppas att det hinner bli lite varmare tills du reser. Vi hade som soligt svenskt sommarväder ungefär. Jättehärligt.

Jag fotograferar med en Canon och gör "grundredigering" i Photoshop.


Elisabet
:)


Saltistjejen
Jämlika och konstiga. ;)


Katarina
Visst är det otroligt. Men det räcker att jag försöker skoja så förstår de hur konstig jag är. I varje fall att min humor är konstig.

Jo, jag tror att folk lagar mat. Men det där med helig fredag verkar de inte ha anammat. Ett tag spelade Unge Herr H fotboll på fredagskvällarna. Och det tyckte ju vi var trist. Våra fredagsmyskvällar blev lite förstörda ... Men det var nog bara vi som tyckte. De andra föräldrarna tog en pizza eller en macka medan matchen pågick. Själva skyndade vi hem för att ha fredagsmys och god middag.

Och på fråga tre svarar jag: Han har nog ingen paradrätt utan är himla duktig på att laga det mesta. Kommer du ihåg programmet där Jan Boris Möller åkte hem till folk och lagade middag av det som fanns i kylen? Sådan är min Herr Make. Lyckliga jag.


Christina
Välkommen tillbaka. Flyg försiktigt!


VimleAnna
Tycker att det verkar vara mer traditionellt här när det gäller könsrollerna. Men då kategoriserar jag väldigt.


Gissan
Precis. Och nu fick jag en flashback från TV-serien Svenska Hjärtan. Han som klippte gräset mitt i vintern ... :D Kommer du ihåg?


mammigranten
Jag tycker också att det är rätt skönt att skotta snö. Och så gillar jag gräsklippning också. Däremot lagar jag inte gärna mat. :)


Fröken Anki
Flygeln låter alldeles perfekt nu. Vilken tur att jag ställde till med en liten förfrysning så att den fick sin årliga stämning och genomgång. :D

Suzesan sa...

Jag gillar också att klippa gräs och skotta snö OCH tvätta bilen. Jag gillar att tvätta bilen och helst då med svamp medel hink vatten och en vattensland.

Kram
/Susanne

Camilla sa...

Hahaha! Vilken tur att ni flyttade dit så att grannarna får något nytt att snacka om:)

Ha det gott