tisdag, maj 19, 2009

tre dagar kvar

De ringde från sjukhuset.

Ville ställa några frågor
inför operationen.

Om jag opererats tidigare.

Om jag är allergisk mot
mediciner.

Om jag har hjärtproblem.

Leverproblem.

Njurproblem.

Hur lång jag är.

Hur mycket jag väger.

Och om jag har skrivit något
"living will".

- Living what?

-  A document to make known 
  your whishes regarding pro-
  longing medical treatments.

Livsuppehållande åtgärder.

- Eh, no.

- You're probably to young to 
  have done that.

Det får jag verkligen hoppas.

Livsuppehållande åtgärder.

Jag inser ju att de ställer 
sådana frågor som rutin.

Men ändå.

Jag blev inte mindre nervös
efter det samtalet.

10 kommentarer:

Linda sa...

Åh fy vilken fråga! Nu blev jag också nervös :(
När är det Anna?

Emmama sa...

Oh oh oh, vilken fråga! Men den måste ju ställas I guess. Hoppas du känner dig ok inför fredag! Kram!

Anonym sa...

Ops... Jag försöker verkligen stötta dig, men jag skulle nog bli lite nervös i alla fall! Du är dock stark! Du fixar detta! Kram Anna

Amy sa...

Det kommer gå bra. Jag kommer att hålla tummarna! =)

Eva sa...

Amerika, amerika. =)

Susanne sa...

Öhh, låter som typiskt amerikanskt, cityakuten...
Klart att det går bra!!!
Mvh Susanne

2BarnsMamman sa...

Tack för titten hos mig!

Förstår att den frågan gjorde dig nervös... lycka till med operationen!

Livet på Citronodlingen sa...

Det är väl bra att de kollar så noga, dem vill ju inte råka ta livet av dig av misstag liksom... det blir så dyrt för dem ;o)

anna of sweden sa...

LindaLotta
På fredag ... :(


Emma
Ja, vilken fråga. Är man inte nervös innan så blir man ju då ...


Anna
Tack!


Amy
Tack, vad du är snäll.


Eva
Ja, precis! Hängslen och livrem.


Susanne
Så frågar man väl inte inför en operation i Sverige?


2BarnsMamman
Tack!


Pysen
Den krassa verkligenheten ...

Kersti sa...

Hu det hade jag också blivit.