onsdag, maj 06, 2009

hälsning från russin

"Kul att ni gillar min krage.

Själv tycker jag att den är
obekväm.

Man stöter hela tiden i saker 
med den.

Och håll med om att den hade 
varit snyggare om den varit 
rosa.

Och lite glittrig.

Fast sådant förstår sig ju inte
min veterinär på.

Han sa att jag ska ha kragen för 
att jag har kli.

Kli under svansen.

Så att säga.

Jag fick salva också.

Så nu mår jag bättre.

Nu behöver jag bara ha kragen 
när jag är ensam hemma.

Matte tror nämligen att jag 
kliar mig i smyg då.

Fnys.

Klart att jag inte gör.

Voff. Voff. 
Hälsar Russin."


Så här trivs jag bäst.
Utan koppel. Utan krage.

12 kommentarer:

Amy sa...

Vad söt Russin är!! Min lilla voffs ska kastreras på måndag, han får väl oxå en sådan förarglig krage.

Taina sa...

Öjöj så söööööt man kan vara då. Stackars Dig, Russin. Tror inte Matte på dig :(

Elisabet. sa...

Å, stackars krake!!

Det där brukar inte vara poppis bland hundarna och jag förstår dem.

johanna sa...

Min hund brukade gå in i ett annat rum för att slicka på sina tassar när han hade problem med dem. Men visst ser de lite roliga ut med kragen på?

Livet på Citronodlingen sa...

Mattar är såna... precis som mammor... De tror att man hittar på bus så fort de vänder ryggen till...

Anonym sa...

Vilken härlig hund du har! Hoppas att du Russin får en härlig mys stund och du matte får det bra! Kram anna

Trebarnmamman sa...

Guud så söt hon är !!! Hur gammal är hon ?? Skönt att slippa den där dumma dumstruten !! Kika in hos mig få du se vad min gamla dam fick i födelsedagspresent !!! (ja eller det var ju vi som åt men hon fick faktiskt en bit hon med !!):0)

Linda sa...

Du är ju så söt så man dånar!
Vet du Russin, när min katt har en sån där krage, då brukar hon demonstrera sin avighet mot den, genom att sätta sig kloss intill en vägg, med ansiktet. Så att tratten liksom sluter tätt mot väggen...

Men hon är ju katt.

Linda sa...

... det heter nog avoghet vid närmare eftertanke...

anna of sweden sa...

Amy
Oj, då. Ja då blir det nog krage. Hoppas att det går bra!


Taina
:)


Elisabet
Inte lätt när man slår emot precis allting.


Johanna
Smart! ;)


Pysen
Hm. Förstår inte det ...


Anna
Tack. Just nu ligger hon vid mina fötter och snarkar! :)


Trebarnsmamman
Russin fyller sex år i sommar. Nu ska jag hoppa in och titta på lilla dam.


LindaLotta
Haha. Det måste se jättekul ut!

LindaLotta - igen
Haha. Du har stickat för mycket! :D

Eva sa...

Ojoj, klart man lider med stackars Russin! Men det går nog bra ändå.

karina sa...

vilken jättesöt vovve du har =)

kram K