lördag, januari 03, 2009

på måndag

Julen är över.

Det nya året har gjort sitt intåg.

Både här och där bloggas det om
nya vanor.

Om sunda vanor.

Om fräscha vanor.

Och tja.

Varför inte.

Jag är minsann inte den som är den.

Tänker att här skulle det kanske
också börjas.

Bli lite sundare.

Lite hälsosammare.

Med nyttigare mat.

Och mer motion.

Men.

Alltid dessa men.

Första dagen på det nya året var
ju Nyårsdagen.

Som brukligt är.

Ingen bra dag att börja.

Då ska man njuta.

Äta de sista nötterna.

Dricka den sista musten.

Leta upp de sista After Eight-bitarna
i skafferiet.

Och igår.

Igår var det fredag.

Inte heller någon bra dag att börja.

Och nu är det helg.

Det säger ju sig själv.

Absolut inte rätt tidpunkt att börja
ett nytt liv.

Men på måndag.

Då.

Då är det dags.

Då ska jag bli sundheten själv.

Då ska jag börja mitt nya liv.

Mitt nya hälsosamma liv.

Tror jag.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog något jag ska leva efter oxå! På måndag ska mitt nya mantra starta! På måndag ska jag lägga om mina vanor. På måndag... Kram Anna

anna of sweden sa...

Anna
Okej, då säger vi det. På måndag! ;)

Petra C sa...

Tror jag också :)

Cecilia sa...

Haha Jag känner precis som du! :)

Anonym sa...

På måndag ska jag börja med mina löften också. Det är en bra dag att börja tror jag. Lycka till.

Maria sa...

På måndag är det ju trettondagsafton! Får nog bli på onsdag istället, då är helgerna över...sitter här alldeles för mätt efter en middag med gäster så jag har definitivt inte börjat idag.

Anonym sa...

Då blir vi två. Mitt hälsosamma liv börjar också på måndag.
Hoppas bara att det håller i sig.
M

m family goes västerut sa...

äsch, det kan väl vänta? Första veckan i koslan/jobbet måste man väl unna sig lite gott. Sen är det nästan semmel-dags då kan man inte börja. Vill du skjuta upp de sunda vanorna har du mig som sällskap, bara så du vet!

Camilla Alvén sa...

Bravo Anna, jag ska också börja på måndag - helt säkert, jag lovar!
Kram
Camilla

Anonym sa...

En till som känner likadant :) Går ju inte att starta sitt nya hälsosamma liv på annat än en måndag, oavsett nytt år och allt! Gott nytt år från West Philly!

Anonym sa...

Hej igen
Måste ju kika in och se hur ni har det "over there".
Ja du, jag ska också återgå till sundare vanor har jag tänkt, snart...
Fy vad trist...
Ha det bra!

Kari sa...

På mandag skal jeg også starte... ;-)

Anonym sa...

Ha, ha... Ja du så har jag också tänkt mig, att på Måndag skall det börjas med det så kallade bättre och nyttigare livet. Inga löften har getts så att de kan kastas i ansiktet på en när de bryts. ;o)

Lena sa...

Måndagar är bäst när det gäller sådan beslut. Fördelen med måndag är att det finns många. Det går ju alltid att börja om...:)

ANETTESHUS.COM sa...

Takk for koselig bursdagshilsen!!

Er sååå enig med deg! Det sier seg selv av man ikke kan begynne på en fredag - ikke i helga!?;) Men en mandag derimot ... eller?! Vi får se! Jeg har planene klare, men har ikke helt bestemt meg for når startskuddet går;)

Godt nytt år til deg og dine i USA!

Klem Anette i Norge:)

Kerstin sa...

Haha, precis så har jag också tänkt. Men vet du, på måndag är det trettondagsafton. ;) Sen kommer trettondagen.
Ska vi säga onsdag i stället? ;)
Ha en fin söndag.

Mia sa...

Karaktären är fortf stadig men kroppen mår inte lika bra. Muskler jag inte visste jag hade värker och dessutom är det den tiden på månaden så nu försvinner allt sött som kommer i min väg. Men det är klart vi fixar det här. Rätt inställning, hälften vunnet! :)

Kram Mia

PS. Måndagar tycker jag är den sämsta dagen att börja för man har ju redan ångest av att det är måndag. Börja på tisdag.

Annika sa...

Ja imorrn...Då är ju julen så slut den kan bli här i US. Skolan börjar...Helgerna ett MINNE BLOTT!!!
Ska ta ner julen imorrn. Har precis ätit min sista pepparkaksfruksot...Ska äta Paradis sen och dricka den sista musten.
Sen är julen slut...

anna of sweden sa...

Petra
:)


Ab Beau
Ja, vi är nog många som känner likadant verkar det som. ;)


Johanna
Tack! Det samma.


Maria
Attans. Någon trettondagsafton finns inte här i USA. Så det kan jag inte skylla på. Eller ..?


M
Några timmar hålller det kankse i sig. :)


Linda
Haha, vad bra. Det ska jag tänka på.


Camilla
;D


Amy
Vad kul att höra från dig igen. Jag har saknat dig här i bloggvärlden!


Milla
Trist är bara förnamnet. Men det är ju inte förrän imorgon ...


Kari
Välkommen i klubben! :)


Mimmi
Nej, nej, nej. Inga löften här också Bara en stilla fundering ...


Panter
Haha, det gillar jag. Det finns ju MÅNGA måndagar att välja - och att börja om på!


Anette
Och klem till dig och de dina!


Kerstin
Onsdag blir bra. Eller kanske nästa mådag ..? ;D


Mia
Tack, för tipset - nu fick jag en dag till. Tisdag blir perfekt!


Annika
Men du, kan vi inte försöka införa trettonhelgen här i USA? Vi får ta ett litet snack med Obama. ;)

sanna sa...

Jag vet hur det känns !!! Även en blivande Friskvårdskonsult kan falla till föga över svensk julmat och aladdin-askar ! men nu blir det andra bullar, Obs ! helt utan bullar såklart! Känner för att upprepa detoxen från i höstas...men det får väl bli lite mindre ambitiöst, mer vegetarisk och GI... och ut i powerwalk-spåret VARJE dag!