måndag, januari 30, 2012

på jobbfronten

I dag fick jag ett "tack men nej tack" på
det ena jobbet jag blev intervjuad för.

Då bröt jag ihop lite.

Åkte till Köpenhamn.

Strosade runt med kameran.

Och tyckte synd om mig själv.

Nu försöker jag ladda om.

Tänka positivt.

För i veckan väntar två [!] nya intervjuer.

Åh, dear.

Det här jobbsökandet är inte bra för
mina nerver.
I Köpenhamn sprang alla runt med flaggor. Jag förstod inte vad som var på gång.
Förrän jag hamnade Rådhusplatsen. Där tog danska handbollslaget emot
folkets hyllningar för sitt EM-guld.

14 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å KRAAAM till dig! jag vet hur det känns. men det låter väääldigt positivt med ytterligare intervjuer!!:-) och dessutom väntar du väl svar från den andra du var på eller? Håll energin uppe! Tro på dig själv! Jag har suttit o plitat med mitt CV idag och hoppas få iväg det under morgondagen till två nya företag jag med. Så får vi se... Men visst är det otroligt påfrestande för nerverna detta.
KRAMAR!

Annika sa...

Fy och blä för "nej tack". Hej och hurra för Köpenhamn!

Charlie sa ... sa...

Så bra att du åkte till Köpenhamn!
Det låter så läckert.

Och Anna, det ordnar sig! Jag tycker du är en trooper, en tuffing. Jag hejar stenhårt på dig.

Kram!

Dubbelörn sa...

Strunt i nejtacket!

De vet inte de gått miste om! Det jobbet var ändå inte för dig eftersom de inte förstod att uppskatta din kompetens.

Ditt jobb finns där ute o det kommer att kännas rätt. En arbgivare som ser dig som en tillgång till företaget.

Jag håller fortsatt tummarna...

Kram

mammaxtre sa...

Vad härligt att åka till Köpenhamn med kameran bara så där.

Det ordnar sig med arbete, det tror jag absolt att det kommer att göra.

Ha det gott

Livet på Citronodlingen sa...

Att du får komma på intervjuer är ju faktiskt väldigt positivt, det är ju svårt bara det.

Christina sa...

Tråkigt...:-( men det positiva är ju att du är attraktiv på arbetsmarknaden när du får gå på så många intervjuer!! Du kommer snart få ett jobb, det är jag helt säker på!

Desiree sa...

Åh vad tråkigt Anna med jobbet. Men jag tycker ändå att du ska blicka framåt och du har ju en del nytt på gång som mycket väl kan ge något. Känns som det ändå lossnat och att du har haft ganska många intervjuver på senaste tiden. Underbart att du har så nära till Köpenhamn att du kan sticka dit ofta. Jag gillar Köpenhamn mycket. Det är en härlig stad. Helt rätt att åka dit då man behöver lite pepp i livet.
Kram!

Elisabet. sa...

Härligt, med alla glada danskar!! Och mindre härligt med "nej-et", men det kommer att lösa sig!

Annika sa...

Inte för att det gör dig gladare, jag vet precis hur det är med de där nejen, men oj vad intervjuerna haglar över dig! Bara en tidsfråga innan någon fastnar tror jag. Håller tummarna!

Sahra sa...

Sedan i höstas har jag sökt hundratals jobb. Får jag ett enda mail till med tack men nej tack bryter jag också ihop. Jag har blivit kallad till 5 intervjuer av hundratals ansökningar. Det är jävligt påfrestande för ens mentala hälsa. Särskilt när man har lång arbetslivserfarenhet och en bra utbildning. Det är sån jävla stenhård konkurrens om jobben. Skitjobbigt. Lycka till

Anonym sa...

Don't give up Anna! Haller alla tummar & tar att du far ett jobb snart!
Kramar, Lisa

Annika sa...

Snart ska det bli din tur. DET vet jag!
Det är bara att bryta ihop och komma igen!
SNART är det din tid!!
Jag vet det!
HUGGIES!!!

gunnar i vaplan sa...

Lyckis dig som har Köpenhamn och en massa andra städer att åka till inom nära räckhåll.
Närmaste stad för mig är Sundsvall eller Trondheim och till dom städerna är det 25 mil antingen österut eller västerut.
(förutom till Östersund dit jag har 3 mil)