måndag, januari 23, 2012

jag utmanas. och utmanar.

Desiree har utmanat mig med en lista.

Jag gillar utmaningar. Och jag gillar listor.
Så det är klart att jag hänger på.

***

Vad gjorde du för tio år sedan?
Hm. Låt se. Då var jag småbarnsmamma. Bloggbarnen var
fem och sju år. Jag jobbade som affärsområdesansvarig på
ett bokförlag. Ett väldigt kul jobb. Jag pusslade för att få
tiden att räcka till, och trivdes med tillvaron.


Vad gjorde du för ett år sedan?
Då hade jag börjat stressa inför flytten till Swiden. Inget var
officiellt, men vi visste att vi var på väg hem.


Fem snacks du gillar?
Smågodis.
Popcorn.
Salta pinnar.
Nötter.
Fruktsallad.


Fem sånger du kan texten till.
Texter är viktiga för mig när jag lyssnar på musik. Jätteviktiga
faktiskt. Så jag kan många texter. Allt från Evert Taubes Brevet
från Lillan till I don't like Mondays med Boomtown Rats.


Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär.
Resa.
Köpa hus i Portugal och lägenhet på Manhattan.
Sätta in pengar på barnens bankkonton.
Överraska mamma, pappa och syster Åsa.
Skänka pengar till Cancerfonden.


Fem dåliga vanor.
Jag ... eh ... jag har inte så många dåliga vanor faktiskt. Jag röker
inte. Snusar inte. Biter inte på naglarna. Svär inte bara ibland.
Dricker nästan aldrig.

Fast det är klart. Jag äter smågodis. Och så dricker jag för mycket
Coca-Cola. Just det där med Coca-Cola är min last här i livet.


Fem saker du gillar att göra.
Fotografera.
Bildbehandla.
Resa.
Läsa.
Umgås med familjen [helst i Blekinge].


Fem saker du inte skulle klä dig i eller köpa.
String.
Tröjor i 100% akryl.
Oäkta örhängen [aj!].
Visa-magen-tröjor [av naturliga skäl].
Ryschpyschiga klänningar.


Fem favoritleksaker.
Leksaker? Det har jag inga. Min kamera och min dator är
mina favoritsaker. Men att kalla dem leksaker? Nej, de är
ju bruksvaror. Alldeles nödvändiga.


Fem personer jag vill se göra den här utmaningen.
Jag kan inte begränsa mig till fem. Kan inte alla ni göra den:

***

Och om det är någon annan som vill göra den.
Säg till. Då kommer jag och läser.

18 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Jag har ju redan gjort den, här

http://apiecehappiness.blogspot.com/2012/01/annu-en.html


;-)

olgakatt sa...

Tar upp handsken men ber att få återkomma när jag tänkt till!

anna of sweden sa...

a piece of happiness
Åh, nå. det har jag missat. Men nu har jag varit inne och läst. :)


olgakatt
Bra! Det ser jag fram emot! :)

Anonym sa...

Absolut antar jag utmaningen! Kul!

Desiree sa...

Åh vad kul att du antog utmaningen. :-)

Annika sa...

Ja, den där har jag blvit utmanad på nu av flera stycken. Den kommer i veckan!
Huggies!!

lenapena sa...

Morgon här i USA så detta tittar jag in på ikväll! Kul!
Önskar jag hade så många bloggkompisar som du, Anna!
Men kanske några av dina snart blir mina om jag börjar läsa runt lite!

Saltistjejen sa...

Tack Anna ska göra den sedan!
:-)

Anonym sa...

Tar tag i detta snart! Och skriver under på det där med Cola! Förstår inte hur man kan leva utan den drycken ;-)

Elisabet. sa...

,-)

Klart!

pralinen sa...

Nu har jag oxå gjort den...

Västmanländskan sa...

Utmaningen antagen :)

Västmanländskan sa...

Utmaningen antagen :)

anna of sweden sa...

kattisochgrabbarna
Jag kommer och läser!


desiree
Så klart! :)


annika
Det ser jag fram emot!


lenapena
Så kul! jag kommer och läser.


saltistjejen
Kul! Ser fram emot att läsa!


brysselkakan
Beroendeframkallande är vad den är ...


elisabet
Kul!


pralinen
Jag kommer och läser.


västmanländskan
Kul! Men du, är du säker på det där med leopard. Det kan ju vara riktigt snajsigt. ;)

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Halloj, jag har också redan gjort den utmaningen, det kan du läsa om här:

http://www.elviraspekulerar.se/2012/01/11/award-och-utmaning/

Anonym sa...

Så finns då listan även hos mig!

gissan sa...

Klart jag ska ta utmaningen... Har bara glömt bort den... sorry...

month day year sa...

Hej och ursäkta sent svar. Tack för utmaningen, får se om jag kan göra den någon dag :)