tisdag, januari 17, 2012

min dag

Först gick jag på intervjun.

Det gick jättebra.

Tack för att ni höll tummarna!
Nu får ni koppla av ett tag.

Sedan var jag på blogglunch.

Med Kate Reader. Vi har aldrig setts men kände
liksom varandra ändå. Så himla trevligt!

Sedan fixade jag några ärenden i stora
staden Lund.

Slank in på Noa Noas REA.

Så att jag är förberedd när jag får ett jobb.

Körde hem.

Handlade mat.

Promenerade med Russin.

Pratade i telefon med mamma.

Röjde ett stökigt kök.

Fyllde tvättmaskinen.

Plockade ur och i diskmaskinen.

Slängde en massa i återvinnings-
tunnorna.

Fixade middag.

Och sedan.

Ja, sedan kom migränen from hell.

Som ett brev på posten.

Eller som ett mejl i cyberrymden.

God natt!

10 kommentarer:

month day year sa...

Äsch, dumma migrän, hoppas den går över fort. Nu passar jag på att hålla tummarna inför svaren om du får jobben. Vet du när du får besked?

Emmama sa...

Vilken bra dag, bortsett från det sista! Åh vad mycket tummar och tår jag håller för dig! Och fingers crossed såklart också, Scottish style! :) Kram!

eastcoastmom sa...

Tror det var för mycket helt enkelt. Hoppas du vaknar pigg, gumman!

Saltistjejen sa...

Ojojoj!!! Vad du var duktig som orkade hålla igång så efter din intervju. Själv var jag som ett utsk...t äppelskrutt igår då jag kom hem. Fast då hade jag varit där mellan 9.30-7.30 ca... Så det var en jädrans lång dag...
Idag har jag känt mig trött, seg och allmänt off.... Så jag har mest tagit det lugnt.
Ikväll blir det barnvakteri så ja jag får försöka samla ihop lite energi. haha!
Hoppas du får veta snart hur de gick för dig och självklart hoppas jag på att du får positiva besked!!!
:-)
KRAM!!

Katarina sa...

Stora staden Lund? Mig skickade du minsann iväg på långpromenad med motiveringen 'allt är nära i lilla Lund'. ;-)

Det var verkligen toppen att ses. Jag hoppas verkligen att migränen inte var mitt fel så att jag får träffa dig igen.

Vad köpte du på Noa Noa?

Christina sa...

Nej vad trist! Vet hur det är :-( Annars var det ju en kanondag! Fortsätter hålla tummarna, hoppas du får ett positivt besked snart! Kram!

Boel i Sverige sa...

Hoppas du far jobbet!!!

Annika sa...

Ja, den kom väl du du började slappna av :-(
Dumma migrän.
Men vad fint att intervjun gick bra!
Hoppas det går vägen NU!!
KRAM!!

Desiree sa...

Ganska bra dag bortsett från migränen. Håller som sagt tummarna så hoppas vi att de ringer förhoppningvis från båda jobben så att du kan välja och vraka till och med :-)
Kram och hoppas huvudet känns bättre imorgon.

anna of sweden sa...

month day year
Nästa vecka ska de bestämma vilka som går vidare till "omgång två".


emmama
Tack! Det känns tryggt med lite Scottish också! :)


eastcoastmom
Ja, det är verkligen en anspänning att vända ut och in på sig själv på det där viset. Men nu har jag hämtat mig igen.


saltistjejen
Jag gick på någon slags överskottsenergi. Igår däremot. Då var det min tur att känna mig som det där äppelskruttet! ;) Men fy vad jobbigt att hålla på en hel dag som du gjorde! Jag tyckte att ett par timmar var jobbigt. :)


katarina
Haha. En stor stad där allt är nära, menade jag förstås. ;) Jag är så glad att vi hann ses och migränen hade kommit ändå. Jag lovar.

Jo, jag köpte en kofta och ett linne. Himla snajsigt.


christina
Tack!


boel
Tack!


annika
Precis. Så är det alltid med mig. Så tröttsamt.


desiree
Tack. Ja, jar hoppas verkligen att jag går vidare. Annars får jag leta vidare. Har ju börjat få in vanan. :)