måndag, januari 30, 2012

köket

Före.
Under.
Och efter.

60 kommentarer:

Taina sa...

SÅ FIIIIINT!

Kramelikram

Miss Marie sa...

Wow! Vad snyggt det blev! Men jag förstår ju inte riktigt varför ni renoverade, det var väl fint från början? ;)

a piece of happiness sa...

Men jag ser inte alls mycket skillnad..... ;-)

SKITSNYGGT!!

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Wow, vilken förvandling och vad snyggt det blev. Tokgillar dom gröna luckorna som blev en härlig färgklick.

Trebarnmamman sa...

ååå vilket KÖK ...så attans snajsigt ...jätte snyggt för inte tala om taklampan ..var har du hittat den ??? heter den något speciellt??? // finfint !!:))Anna

Cathrin sa...

Oj, vad fint det blev! Riktigt fint! :)

Anonym sa...

Det var bland det snyggaste och ballaste kök jag har sett på länge!! Soliga hälsningar från Stockholm, Anette

Charlie sa ... sa...

Grattis till ert urläckra kök!!!!

Oj, vad fint och vilken skillnad. Vilken lycka
att ha det sprillans nytt, stort och ljust.
Gillar färgen på överskåpen, tufft inslag och
snyggt mot det vita, golver och trädetaljerna.

Stor kram!

Madde sa...

Wow!!! Vilken skillnad! Nu vill man ju äta i det köket:)! Jättefint!

Elisabet. sa...

Jättesnyggt och vårligt fräscht med det gröna! Sån ordning, det kan jag ju säga .., det har jag aldrig lyckats med ,-)

Unknown sa...

wow. snacka om förändring!!!

Ulrika i England sa...

Gud så snyggt, Anna! Vilken förvandling! Nu måste det där långa och jobbiga ombyggnadsarbetet kännas värt det. Vilket kök! Fin diskbänk i rostfritt. Fin, stor ho. Fin grön färg bland allt det fina vita. Fint fint fint.

Jag gillar verkligen dina före- och efterbilder. Och att lilla Russin också fick vara med på ett hörn. :)

eastcoastmom sa...

Oh wow, me like a lot!

Globalknivarna pryder sin plats på väggen. Och så undrar jag om det är ett grytunderlägg som är inbyggt i köksön?

Dessutom ser du ut att ha en liten arbetshörna, som du inte visar...??

Anna den måndagsirriterade sa...

NU blev jag sugen på att renovera. Eller flytta. Eller få ett nytt kök.
Så fint :)
Kram

bokhyllan sa...

Meeen så snyggt kök!!! Vilken skillnad då och nu!
Tycker mycket om den gröna färgklicken på köksluckorna, jättefint.
Gald måndag!

bokhyllan sa...

haha.. skrev jag Gald måndag? Typiskt mig :)
Ha det fint!

Anonym sa...

Wow!! Jättesnyggt!! Hur länge tog det sammanlagt?
Det var väl de luckorna som var specialbeställda från Frankrike?
Härligt för er i alla fall att kunna laga mat i ert eget hem :P

Christina sa...

Oh Anna vad fint!! Och vilken otrolig förändring mot tidigare!! Nu förstår ju inte jag varför du inte tyckte om det tidigare köket med mörka luckor o pråliga handtag?! Men smaken är ju olika;D Skämt å sido, grattis till ett superläckert kök. det måste gå som en dans att laga mat där!!
Kram!

Annica R sa...

Superfint!! Vilken skillnad! :)

Annica R sa...

Superfint!! Vilken skillnad! :)

Jenny sa...

Jättefint! Och vilken skillnad! var det krångligt att få till "vanliga dörrar" av valven?

Annika sa...

ASSNYGGT!!!
FY tusan vad SNYGGT!!!!
Sitter och blir lika grön av avund som era köksluckor :-)
Ditt kök är precis i min smak!
GILLAR!!!
DET var det väl värt att vänta på?
SKITSNYGGT!!!!
HUGGIES!!!

Åsa sa...

Supersnyggt! / Åsa

pralinen sa...

Vilken skillnad! och så fint det blivit, grattis till fin utveckling av huset :-)

Ulrika i Enskede sa...

Ha ha vad roligt, jag har också bestämt mig för dessa gröna luckor. Är det linolumplattor ni lagt? Fint.

Desiree sa...

Wow, wow, wow vilken förändring och så himla snyggt det blev Anna! Du har mycket god smak. Köket innan har jag full förståelse för att ni inte ville behålla. Det var ju ganska hideous om man får säga. Man undrar nästan vilka som bodde där innan och hur i all världen de kunde välja det där bruna mörka köket. Eran lampa är så fin och cool. Vi har samma väggklocka du och jag fast våran är svart istället för silver. Kul med lite gröna köksluckor som bryter av mot det vita. Supersnyggt. Vilken make over.
Kramar!

Anonym sa...

Tjusigt! Fint med att bryta av med gröna luckor. Ni har lyckats bra helt klart!

Saltistjejen sa...

WOOOW!!! Vad otroligt fint ni fått! och vilken enorm skillnad!! Haha, maken såg det och undrade varför ni hade en TV över spisen. Men jag gissar att det är någon slags fläkt va??? :-)
Och jag storgillar färgen på era luckor! Den där gröna är såååå snygg!! Tillsammans med det vita blir det väldigt fräscht!
Är superavis på ert kök nu!
Kramar!!!

Anonym sa...

Jag kan inte förstå att ni ville renovera :-)! Snyggt blev det i alla fall!

Petchie75 sa...

Wow, vad snuggt och fräscht det blivit! Bra jobbat!

ÅSA sa...

Åh så läckert! Ska bli kul att se det live :)

bettankax sa...

ÄR det samma kök??? Men gud så fint ni fixat!! Från ett depressionsframkallande till ett UNDERBART ljust och smakfullt kök. Grattis grattis! Kan inte vara svårt att trivas där;):)

Christina sa...

Wow!! Vilket kök!!! Jättesnyggt!

Livet på Citronodlingen sa...

Jädrar vilken skillnad. Det var onekligen väldigt mörkt och dystert förut. Så ljust och fint nu :o)

Ammis sa...

Gud sa snyggt!!

Style by M.O.M. sa...

OMG!!!! Vilken förvandling!

Så snyggt det blev. Även om jag tycker det är synd att ni tog bort pizzavalvet! ;)

Har ni öppnat upp där det var en spröjsad terrassdörr?

Så snyggt, vilket jobb!

Kram Karin

Glitter Sisters sa...

Men jisses vilken skillnad! Supersnyggt! /N

Katarina sa...

Vilken omvandling! Det blev riktigt, riktigt snyggt.

Jag gillar de högblanka gröna luckorna men det var säkert smart att inte ha det överallt.

Marie KJ sa...

Jösses så fint det blev. Jag gillar detaljer så som plupparna att sätta varma kastruller på och lampan!

Mimmi sa...

OJ vilken skillnad!! Gillar verkligen "efter" bättre. :o)

Camilla Alvén sa...

Snyggt!!! Verkligen ett toppenkök!
Ha det bra
Kram

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Väntade med spänning när jag scrollade neråt..."mää...kommer aldrig köket då?"
O där, så skitsnyggt!!

Klem Anna

Anonym sa...

Wow! Vilket kök! Och verkligen roligt att se ett lite mer personligt kök!=)

Nina sa...

Åh så fiiiiiiiiiiiiiiiint!!!!! Jag älskar grönt :-) Så jättejättefint det blev :-)

mammaxtre sa...

Oj vilken skillnad!

Klara sa...

Åh vad jag tycker om dina före - och efterbilder!

Sandra sa...

Supersnyggt! Vårfräscht med grönt också.

anna of sweden sa...

Oj, oj, oj så kul att läsa era kommentarer. Bara det var ju värt all renovering. Tusen tack!



trebarnsmamman
Lampan heter Octo och kommer från finska Secto. Vi tycker jättemycket om den.


elisabet
Sådan ordning har vi bara inför fotografering. Tyvärr. ;)


eastcoastmom
Japp. Det är ett grytunderlägg. Vi har en liten arbetsplats i köket, men det är mest maken som sitter där. Jag är mer mobil.


meerle
Ja, det är de specialbeställda franska luckorna. Härligt nog sålde vi dem på Blocket så att de får leva vidare. De var väldigt fina. På sitt vis.


jenny
Vi rev hela väggen med valvet. Förut var det ett kök och en "serveringsgång". Nu är det ett stort kök. Utan pizzeriavalv. :)


annika
Det var verkligen värt att vänta på. :)


ulrika
Vad kul att vi ska ha "syskonkök". :) Ja, golvet är linoleum.


saltis
Haha. Du har rätt. Det är fläkten. Men vi har fått frågan om det är en TV förut. :)


karin
Den spröjsade dörren var en vanlig dörr förut. Tack vare glaset får vi en helt annan kontakt med trädgården.

Innan var det en serveringsgång där den spröjsade dörren är. Vi rev väggen och gjorde det till ett enda stort kök istället.

Västmanländskan sa...

Läckert!

Jenny sa...

Sååå jättefint! Härligt och i alla fall för mig ett väldigt typiskt "svenskt" kök om man får säga så -det gamla var väl mer amerikanskt i stilen, tyvärr så känns det som om att de är långt efter vad gäller just köksdesign här, åtminstone i småstäder som våra :-). Ursnyggt var det i alla fall hemma hos er!! Och ja, jag fick också tv association ovanför spisen. Jag tänkte att det var osedvanligt slugt att kombinera fläkt och tv ;-). Kram!!

Annika sa...

Wow så fint det blev! Gillar golvet och den rostfria diskbänken jättemycket! Allt är fint!

Anonym sa...

Vilket kök! I am so impressed! Sa ljust & fräscht!
Kramar, Lisa

Petra Mitt i Livet sa...

GALET SNYGGT!!

Gissar att den härligt stora diskhon är en ide' du tagit med dig från USA. Just den detaljen är en av de saker jag själv kommit att gilla i vårt i övrigt minimala kök här i NY!

PiaL sa...

Snyggt! Härligt med de gröna luckorna!

alegni sa...

oh god! så fint, så jag nästan dånar!!

Anonym sa...

Oj så fräscht och vårligt med de gröna luckorna. Men VAD är det för 'knoppar'ni har på köksön, är det månne en plats att ställa en het gryta? Hälsning Monika M i Stockholm

anna of sweden sa...

Tack, tack,tack. Både jag och Herr Make blir så glada över att läsa era kommentarer!

Linda sa...

ojojoj, Anna! vilket fantastiskt välkomnande rum!

Melting Pot sa...

Supernajs! Vilken skillnad!! Kram L

Anonym sa...

Jaha, tänkte jag när jag började "skrolla" mig ner och tänkte: ett vitt kök såklart.... (inget fel i det men alla har det..)Visst det var ju vitt men vilken positiv överraskning med de underbart gröna överskåpen!! Fantastiskt fint !
/Lotta