tisdag, december 13, 2011

på gränsen till nervsammanbrott

Jag åker iväg och gör några ärenden.

När jag kommer tillbaka ligger röken
tät i huset.

Först tror jag att det brinner.

Men det är slipdamm.

I hela huset!

Första tanken är att slänga mig på golvet
och vråla.

Illvråla!

Men det gör jag förstås inte.

Jag samlar mig.

Ber hantverkarna hänga plast för dörr-
öppningen till det som ska bli badrum.

River sönder ett gammalt lakan och lägger
det som skydd över Herr Makes piano.

Öppnar några fönster för att vädra.

Sedan går jag ut i trädgården.

Och räknar till tio.

15 kommentarer:

Monet sa...

Men herregud! Vad har ni för hantverkare?? Både i Sverige under renoveringsperioder och också här i Frankrike så plastar de in när den här sortens arbete ska utföras.

Och ingen har kissat i trädgårdarna heller vad vi sett.

Arma dig!

Anonym sa...

Hantverkare... Ibland undrar man om de överhuvudtaget tänker. Hur svårt är det att informera dig så du kunde hänga för och täcka över INNAN?
Min man syster med familj har råkat ut för ungefär samma sak förra veckan, då var det en gammal vedspis som skulle ut och när de kom hem var hela nedervåningen fullt av sotigt klibbigt damm... Visst, de visste de skulle komma men ingen hade sagt att det skulle bli så sotdammigt... Dåligt!

Anna of Dallas sa...

Stackars, stackars dig. Så där kan man ju inte ha det.Speciellt inte till jul. Kan du inte bara rymma din väg?

Elisabet. sa...

Å, stackare ..., och mitt i december och allt ...!

Miss Marie sa...

10x10 kanske? Eller 100x100? Sånt där skulle göra mig fly förbannand!

Barfotsgatan sa...

Jag illvrålar på min man när sådant hänt. Stackars honom. Sedan skäms jag. Givetvis. Det där dammet gör mig helt galen. Dammar ju runt i flera veckor efter... Tycker lite synd om dig faktiskt!

Ylva sa...

Fy vilken dålig stil, av hantverkarna alltså. Har de tappat talförmågan undrar man ju när de inte informerar om sånt här i förväg. En smäll rakt i plytet skulle de ha.........Jag blir så arg när jag läser detta så att jag får räkna.........Stackars dig!

Helene S Lundberg sa...

Oj oj oj, räckte det med att räkna till 10? Dumma X%&")#½*, det där med att direkt ta till lakanet känner jag igen:)Kram

Kerstins foto sa...

Men vad är det för muppar som ställer till det på det viset? Det kan väl inte vara så svårt att säga till i förväg? Förstår att du fick räkna till 10.

Söderenbytjejen sa...

Förstår precis, ohh hemska tanke att råka ut på det sättet! Det går knappt att städa bort, värre än sommarens strandsand som kommer fram ur vråna månader efter att vattnet "kallnat".
Vad hjälper?
En räddare i nöden, en som kommer med uppkavlade armar och kör igång.
Kanske samma som klappar på kinden och ser till att allt ordnar sig, så som sagts...;-)) (Karlgöra??)
Som tur är kommer en ny dag imorgon och den är dessutom Luciafri *skratt* vilket dock jag tycker är synd.
Kram från ett hantverksfritt hus (tyvärr)

Ulrika i England sa...

Men vad är det för fel på era hantverkare? Jag förstår inte riktigt hur man kan vara så korkad...

Katarina sa...

Och sedan googlade du efter en städfirma?

Jag är så less på att städa. Speciellt som Steven inte alls har samma idéer när det gäller städning som jag.

anna of sweden sa...

Det märkliga är att våra hantverkare normalt sett är väldigt, väldigt ordningsamma. De plockar undan efter sig och lägger ut skyddsplast. Därför blev gårdagens lilla incident extra jobbig. Minst sagt. Men nu har jag dammat och dammsugit och svurit. Så nu känns det lite bättre. :)

Carola sa...

Näää fy vad arg jag hade blivit! De skulle få städa!

Carola sa...

Näää fy vad arg jag hade blivit! De skulle få städa!