onsdag, december 14, 2011

dagens rubrik:


Min favoritfilm.

Alla kategorier.

Ehhhum.

Sound of Music kanske.

Eller Grease.

Den såg jag flera gånger när jag var en sisådär elva år.
John Travolta var så snygg. Olivia Newton-John så söt.
Och musiken så bra.
"Tell me more, tell me more, did you get very far?"

Eller Love Actually.

Pianot.

Den blå lagunen.

Sliding Doors.

Hair.

Kramer mot Kramer.

Ett rum med utsikt.

King´s speech.

Slumdog Millionaire.

Gökboet.

Eller ...

Näe.

Det går inte.

Jag kan inte välja.

Men om jag skulle spela med i film själv.

Då skulle den vara dansk.

Och Mads Mikkelsen skulle ha den manliga
huvudrollen.

Det vet jag.

9 kommentarer:

Elisabet. sa...

anna: gå på biblioteket eller titta in på nån sida där dom säljer dvd-filmer ..., och så lånar eller köper du Cinema Paradiso!

Du kommer att ÄLSKA den!

Har du sett Amelie från Montmartre?

Om inte: jag tror att den passar dig som hand i handske, allra helst som du lägger märke till DETALJER!

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Åhh, vilka bra filmer du radar upp, jag gillar även "Stekta gröna tomater" "Nyckeln till frihet" "Forrest Gump" och "Den gröna milen" och många många många fler :) ...

Om jag skulle vara med i en film och få välja manlig motspelare skulle det bli Kjell Bergqvist i den svenska versionen och Al Pacino (den yngre varianten) i den amerikanska versionen. Haha, vad du satte igång saker här nu :) .

Livet på Citronodlingen sa...

I Kina käkar dom hundar, har du sett den? Jätterolig dansk film :o)

Annika sa...

Ja, det finns så MÅNGA bra att det är omöjligt att välja!
STÖRT omöjligt.
Men When Harry Met Sally är en en av mina verkligen älsklingar bland många andra...
Mads Mikkelsen är inte dum.
Efter bröllopet är en av mina favoritfilmer, stark och SÅ BRA!!! Den ska jag nog se om snart.
Kram!!

Melting Pot sa...

Åhh, 'Den blå lagunen' - den hade jag nästan glömt........och som sagt Slumdog millionaire kanske jag borde ta och se? Kram

Anonym sa...

Fargo kanske?
Chris

anna of sweden sa...

elisabet
Jag har varken sett Cinema Paradiso eller Amelie från Montmartre. Tack för tipset. Tror att jag får se dem i jul.


victoria
Hehe. Ja, vad ställde jag nu till med ..? Sorry! ;)


helena
Nej, den har jag inte sett. Ska genast googla.


annika
Efter bröllpet gillar jag också. When Harry met Sally har jag inte sett på väldigt länge. Tror att jag ska titta på den snart igen.


lena
Du får se Slumdog när du flyttar hem. Så att du har lite distans.


chris
Har för mig att jag har sett den. Men är inte helt säker.

Katarina sa...

Amelie från Montmartre måste du se! Den är underbar.

Och jag är så glad att den där Mads Mikkelsen har blivit så populär.

Då får jag ha George Clooney för mig själv. ;-)

anna of sweden sa...

katarina
Du och George. Jag var faktiskt ett George-fan på Cityakutens tid, men jag har mer gått över till Mads, som du hör. ;)