onsdag, december 07, 2011

en annan sorts lycka

Jag sliter med en jobbansökan.

Och känner mig stressad för att jag
snart måste börja laga middag.

Då kommer en räddande ängel till
undsättning.

En matängel.

Ängeln säger att hon kan laga middagen.

Så att jag kan skriva färdigt min ansökan.

Då blir mammahjärtat varmt.

Och jag tänker.

Att även om jag inte får något jobb.

Så har jag* i varje fall lyckats med
något här i livet.

Att fostra tre fina barn.


*Okej, vi är två om barnuppfostran i det här huset.
Men texten flöt bättre i jag-form. Sorry Herr Make.

10 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Hon är fin den ängeln :)

Elisabet. sa...

Hahaha ...!

Du kommer att få jobb. Vi kan ge dig de allra bästa referenser!

Elisabet. sa...

Ja, jag skrattade åt din kommentar om "jag-formen", inte åt något annat.

Saltistjejen sa...

Ååå du jag förstår dig!
Men du, visst ska du få ett jobb! LYCKA TILL!!!!
Kramar!

Anonym sa...

...klart du får ett jobb! Ibland prövas bara tålamodet lite mera. Lycka till ! / Lena

Camilla sa...

Jobbansökningar är inte kul att skriva. Sen sitter man och hoppas på svar, positivt förstås, och inser att så många arbetsgivare är urkass på att ens höra av sig.

Lycka till!
Kram

anna of sweden sa...

västmanländskan
:)


elisabet
Ja, tänk om jag skulle ange er som mina referenser när jag skickar iväg min ansökningar. :)


saltistjejen
Tack! Och kram!


lena
Ja, det finns kanske en mening med det också ...


camilla
Precis. Tänk att arbetsgivare som inte svarar inte förstår vilken dålig reklam det är för dem ...

Desiree sa...

Åh vad fint att att söta K ställer upp för dig så här. Du har allt en jättefin ängel. Jag är också övertygad om att du kommer att få jobb men visst är det kämpigt när man inte vet NÄR det kommer att hända. Ett heltidsjobb att bara söka jobb som sagt.
Stor kram!

anna of sweden sa...

desiree
Jag har lovat belöning om jag får jobbet. :)

Cari sa...

Håller tummarna och hoppas att du får jobbet.
Är kursen klar nu? Gav den några ingångar och kontakter?

Och visst är du (och maken) duktiga då ni uppfostrar tre så härliga barn.