onsdag, december 30, 2009

tisdag i miami beach

Tisdagen började med frukost på (numera) favorit-
haket News Cafe.

Och slutade med middag på italiensk restaurang
i Little Havana.

Efter middagen ville Herr Make och Unge Herr
Teen gå tillbaka till hotellet.

Söta K och Unge Herr H däremot.

De ville gärna strosa längs Ocean Drive för att
studera nattlivet.

Så där gick vi.

De nyblivna tonåringarna och jag.

Förbi dansstället med konstiga [snuskiga] namn
på drinkar.

Förbi mannen med ormen och papegojan.

Som man kan fotograferas tillsammans med för några dollar.

Förbi stället där den övervintrade hippien
spelar gitarr.

Förbi restaurangen där de tatuerade tjejerna
dansar [ålar sig] på den stora bardisken.

Att de är halvnakna behöver jag väl inte tala om?

Och när vi gick där på Ocean Drive förundrade
jag mig.

Över hur annorlunda livet är här.

Jämfört med vår lilla förort utanför Philadelphia.

Miami Beach är nog bara på låtsas.

En låtsasvärld i den stora, riktiga världen.

Ännu en härlig dag i låtsasvärlden.

12 kommentarer:

decoinspo sa...

Ocean Drive ar en latsasvarld, haller med!!!
Ni har inte sett allt annu, inte mig annu och jag ar inte pa latsas ;-)
Kanske att jag kan komma forbi imorgon och saga hej. jag hor av mig!!
kram

mammaxtre sa...

En lagom dos av en för oss "låtsas värld" kanske är alldeles lagom. Låtsas för oss dock är nog verklighet för någon annan. Den låtsas värld som du beskriver i inlägget är jag väldigt långt ifrån... Är på väg till jobbet och har en fulltecknad almanacka.
Njut bara njut av intryck och atmosfär.

Trillingnöten sa...

Ja, visst är det annorlunda i Miami! Det är som du säger, en låtsasvärld. Det konstiga är att detta är normalliv för dem. Skumt! Men kul att uppleva ett tag. Jag såg en dokumentär i somras om hur Miami var värsta knarkstället på 80-talet och folk blev skjutna mitt på gatan i knarkuppgörelser. Så annorlunda jämfört med nu :)

Piia sa...

Hej Anna! Jag hittade till din blogg från en länk på Mamman J:s blogg. Det är så jag brukar hitta intressanta bloggar att läsa - läsa andras blogglistor.

ÅSA sa...

En låtsasvärld men oj så spännande!!! Ta det försiktigt bara när ni går ensamma du och tonåringarna!!! kram till er alla!

Katarina sa...

Njut av Florida! Förra året i jan/febr. då vi var där var det svinkallt.... Brr.. Jordgubbarna frös!

Jag älskar Florida, det är en så tillåtande attityd. Skulle inte ha något emot att bosätta mig där vid återflytten till USA.

Gott Nytt År!

gissan sa...

Sa du inte att du hade en säng extra på hotellrummet..? Alltså, när jag är färdig med mitt skolarbete så har jag ju inget direkt inplanerat så...jag skulle kunna vara där om några få timmar bara... ;)
För den delen..jag är inte så knusslig...jag kan ligga mellan dig o maken...jag snarkar inte ens...
Asså, jag skoja bara... ;)
Fasen va skönt o vara statist i en film fast i verkligheten...men ändå i låtsasvärlden...
Härligt.
Ha det gott nu och ta med lite sol och värme sen...
Kram från Gissan

eastcoastmom sa...

Miami är kul, vi var där senast i november.

Hälsningar från kalla Connecticut

Abercrombie sa...

Miami låter lite grann som Las Vegas, en doft av någonting annat i det verkliga livet? Kul att vara med om men skönt att landa i sin vanliga tillvaro efteråt ändå....

Gott Nytt År!

mammigranten sa...

Vilken häftig muffin!
Ja visst låter det lite som en låtsasvärld det där...
Kram

Kersti sa...

Gott Nytt År från en riktig värld med snö och minusgrader.

Camilla Alvén sa...

Åh, vilka bilder du visar! Det är nästan så att jag skulle vilja vara där du är, bara en liten stund, få känna den varma vinden mot min kind och doppa tårna i havet en kort stund...
Önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År
Kram