onsdag, december 16, 2009

chiquita goes gurka

Finns Chiquita-gurkor i Swiden också?

13 kommentarer:

Mammaxtre sa...

Det har jag inte sett att vi har här hemma. ser ut som att Gurkan skulle vara felmärkt :-)

Tina sa...

Det varumärket är ju totalt inarbetat på bananer!!! Man kan väl inte köpa chiquita GURKA, heller???

Camilla sa...

Nej, har aldrig sett det. Här är det väl bara europeiska gurkor som gäller:)

Kram

Cecilia/svengland sa...

Är du säker på att det inte bara är en grön banan??? :-)

Anci sa...

Va ?? Det var något nytt !

Kram
Anci

Elisabet. sa...

Nej, inte i vår affär i alla fall. Sommartid har vi förstås bara svensk gurka och nu på vintern .., tja, från Spanien antar jag .., och jag har aldrig någonsin sett Chiquitamärket på en gurka.

Eva sa...

Men vad?? =) Har jag minsann aldrig sett.

Camilla Alvén sa...

Inte vad jag har sett...

Idag har vi fått snö i Skåne, underbart! Men förmodligen smälter det bort ganska snabbt.

Ha det bra
Kram

anna of sweden sa...

Mammaxtre
Tyckte jag också. Helt fel med Chiquita GURKA!


Tina
Nä, håller med. Tokigt! :)


Camilla
Har aldrig sett det här förut heller. Spännande att se vad som mer dyker upp i den nya "Chiquita-serien". :)


Cecilia
Attans ... vad det därför den smakade så sött ..? ;)


Anci
För mig också. Har aldrig sett det förut. Stämmer liksom inte.


Elisabet
Vänta du bara. När du börjar jobba igen ska du se att det ligger Chiquita gurkor på hyllorna. :)


Eva
Tokigt, va?


Camilla
Passa på att njuta av snön. Och ta många bilder! :)

Anna of Dallas sa...

Nej, men titta. Sådana har jag inte sett i Texas.
Det där ser ut att vara en s.k. English cucumber, d.v.s. sådana som jag kallar svensk gurka. Dom andra som vi har här är lite kortare och tjockare och har en del kärnor.

Fast jag tror nog det är som Cecilia säger. Det måste vara en grön banan.

anna of sweden sa...

Anna
Nej, men. Har inte ni heller Chiquita-cucumbers?

Mimmi sa...

Här i MA har vi också Chiquita gurkor - köpte en idag, men det var faktiskt första gången jag sett en av det märket. :o)

anna of sweden sa...

Mimmi
Lusigt. Få se om det dyker upp fler varianter framöver.