tisdag, december 22, 2009

årets ...

KalasLotta har utmanat mig med en lista.

Och härmed antar jag [den lite kluriga] utmaningen.

※※※

Årets bedrift:
Att jag kommit igång med studerandet igen. Och att jag
följer mitt hjärta och läser det jag brinner för. Och det
jag borde ha pluggat för en sisådär tjugo år sedan.

Årets bittra:
Har bestämt mig för att aldrig bli bitter. Och hittills har
jag lyckats. No bitterhet alltså.

Årets bästa semester:
Swiden! Hela långa sköna sommaren i Swiden.

Årets nytillskott:
Cranberry-juice. Flyttade in i vårt kylskåp det här året.

Årets förlust:
Rörligheten. Förbaskade knän!

Årets vuxenpoäng:
På onsdag ska jag gå till optikern och kolla synen. Tror
att jag kanske behöver glasögon. Say no more.

Årets fysiska förändring:
Knäna. De förbenade (haha) knäna!

Årets nya kändisförälskelse:
Trogna läsare förväntar sig väl att jag skriver Danny
Gokey. Så mycket som jag skrivit om American Idol-
trean. Men njä. Ingen kändisförälskelse att tala om
där inte. Ingen kändisförälskelse alls faktiskt.
Oj, så trist.

Årets mest gåshudsframkallande låt:
Herr Makes och Söta Ks version av Fields of gold.

Årets läsupplevelse:
Har läst väldigt lite det här året. Och det jag läst har
inte satt några djupare spår. Tyvärr.

Årets insikt:
Man blir deprimerad av att inte kunna röra sig så
som man brukar. Jäkla knän!

Årets TV-besatthet:
Idol får jag nog säga. American Idol alltså. Fast
besatthet. Njäe.

Årets fest:
Midsommarfirandet hemma i Swiden var mysigt.


Ett jäkla, förnbenat och förbaskat knä.
Och bilden är lånad. Någonstans ifrån.

6 kommentarer:

Katarina sa...

Det där förbaskade knät!

Men Anna, jag hoppas du är på förbättringsväg nu! Det verkar så.

Studera, man blir aldrig för gammal för, livet är en ständig skola, om man nu är nyfiken.
Livet blir sig inte likt mer, inser jag når jag reser till Sverige.


Härligt att du nu studerar och låter hjärtat tala. Jag tror att med livets skola, följer man mer hjärtats signaler!! He, he. Jag tror du förstår vad jag menar...

För egen del var utmaningen större att flytta hit än flytten till Georgia, trots årsvisa resor till Filippinerna sedan 2002..

Ha en God Jul!

Gabriella sa...

Ja, varför ska man inse så sent vad man borde pluggat med en gång!? Men det finns kanske någon mening med det där!

GOD JUL :)

Camilla Alvén sa...

Intressant läsning, hoppas att knäna blir bättre snart, det är inget vidare att bli begränsad i sin rörlighet.
Fina bilder i förra inlägget, här har vi också massor med snö men ingen blå himmel tyvärr.
Ha en skön julhelg
Kram

underytanjag sa...

Men du, vad ledsen jag blir att det fortfarande spökar så med knäna. Vad säger dom? (Ja, inte knäna då..) God Jul!

Kate Reader sa...

Ha ha - erkänn att du är lite het på Kjell. Eller Morgan. Eller båda. Från Ullaredsprogrammet. ;-)

Men förutom den undanlåtelsen, att inte erkänna årets kändisförälskelse, var det en härlig lista.

anna of sweden sa...

Katarina
Förstår precis vad du menar. Man har bara ett liv - och det är lika bra att göra det bästa av det. Inte tänka att man ska "göra det sen".

God Jul!


Gabriella
Ja, jag tror också att det finns en mening med allt. Dessutom är det inte så lätt att veta vad man "vill bli när man blir stor" när man väljer inriktning efter gymnasiet.

God Jul till dig också!


Camilla
Ha en riktigt skön julhelg du också!


underytan
Läkaren säger inte så mycket. Att det ser ganska bra ut. Men jag har ont i knäna nu - sex månader efter operationen. Jag hade INTE ont före operationen ... :(


Kate Reader
Attans att jag inte tänkte på Morgan och Kjell när jag skrev listan. Attans att jag satt och tänkte på Mads Mikkelsen istället ... Men det är ju är en gammal kändisförälskelse ... :D

Skulle vara väldans trevligt om du också vill köra listan! Så lovar jag att ta din "tio saker du inte visste om mig-lista"!