måndag, juli 06, 2009

misslyckad bilförsäljning

Helgen gick i försäljningens tecken.

Först sålde jag vår fina segelbåt.

Det funkar inte att ha en segelbåt när man
bara är i Swiden några veckor om året. När
båten sjösatts och seglen hissats är det dags
att sätta sig på planet tillbaka till USA.

Sedan försökte jag sälja sommarbilen.

Herr Make är tillbaka i USA så jag fick agera
bilsäljare - en roll jag inte känner mig helt
bekväm i.

Försökte sälja alltså.

För när jag skulle demonstrera bilen
så startade inte skrället.

Batteriet var dött.

På grund av att innerbelysningen stått
på.

Host.

Sa bilen.

Och host, sa jag.

Spekulanten.

Han tipsade han om att ladda batteriet
innan jag visar bilen för någon annan.

Himla bra tips, tycker jag.

8 kommentarer:

Kerstin sa...

Nä men så synd. Visst är det typiskt att det är just vid såna tillfällen som bileländet bestämmer sig för att visa upp sin sämre sida. ;)
Ha en fin dag trots allt.

Eva sa...

Ojdå. Ja, vad säger man? Förrutom F*N. =)

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Hahaha! Gud, vad KUUUL! Sådär har jag nästan också gjort en gång när jag skulle sälja min gamla, men välvårdade jeep. Hade köpt den av en granne som var pedant i varenda cell i sin kropp (det måste man vara om man klipper kanterna på gräsmattan med nagelsax).

Men när jag ett år senare skulle visa den för en spekulant och vi lyfte på mattan i bagageutrymmet såg man ner till marken! Ett gigantiskt hål, säkert 40x40 cm. Tur att jag inte hade ställt något där. Hahaha!
Fast köparen var helt galen.
– Äh, det där lilla hålet fixar jag, inga problem, jag har en svets.
Och sen var bilen såld.

Håller alla tummar jag har för att du också stöter på en liknande spekulant, Anna:-)

Anonym sa...

Fiestan du sålde till mig förra året
fungerar fint! Hoppas jag iallafall.
Sitter just och köar på "inspeccao de
automovel" alltså bilbesiktningen.
Hoppas den går igenom. Annars skriver
jag en rad igen här på klagomurem!

Ha det bra,
Kram Anneli

Katarina sa...

Vissa är så himla petiga när de ska köpa bil, tycker jag. Det viktigaste är väl att det är en fin bil i en läcker färg?

Anna sa...

Tihi, det låter som en kul upplevelse... Skönt att höra att du inte hinner blogga så intensivt i sommarvärmen. Det finns väl annat att göra på sommaren!
/Kram

mammigranten sa...

Vad retligt!
Vi håller tummarna att vi får vår bil såld på torsdag.
Ska visa den för ev köpare på arlanda direkt vi landat. Har ju haft den ute sen december.
Beställde den i januari förra året och fick den i maj, så den är ju ny och har bara gått under 2000 mil.
Så lite surt är det. Och hellre hyra bil och sälja den när vi fått chansen än att vänta bara för att vi behöver bil under sverige-resan...
Kram

Helena sa...

Vad du ar rolig!!! Later som om ni har det toppen i Svedala!!!
Ville bara tala om att vi har en segelbat har uppe i Boston, sa om du blir sugen pa en segelfard i sensommar sa kom upp !!!!
Ni ar hjartligt valkommna!
Helena med familj!!