lördag, juli 11, 2009

jeepen har bytt ägare!

Bra kvinna reder sig själv.

Eller vad det nu är man säger.

Det ringde en kille och ville
köpa Jeepen.

Jeepen med urladdat batteri,
ni vet.

Så sent igår kväll lånade jag
mammas och pappas start-
kablar.

Mörkt som attan var det. Unge Herr H
fick lysa upp motorhuven med sin iPod.

Plus på plus.

Och minus på minus.

Unge Herr H gasade batteri-
givar-bilen.

Väldigt kul, tyckte han att det var.

Själv gasade jag batteri-tagar-
bilen.

Jeepen.

Och fick igång den på första
försöket.

Tjoho!

Gissa om jag kände mig nöjd.

Och gissa om jag kvittrade när
den nye ägaren körde iväg.

Ända ner till Malmö kom han.

Sedan la bilen av.

Fick jag veta via sms.

Men det.

Det är en helt annan historia.

8 kommentarer:

Emmama sa...

I Malmö är dom hejjare på att fixa till sånt där! :D

Elisabet. sa...

Hahaa! Det gjorde ni bra .-)

Anonym sa...

Ops... Men skönt att bli av med den!
Ha det gott!
Kram Anna

Camilla sa...

Precis, en bra kvinna reder sig själv.
Synd att bilen la efter att han köpt den. Antingen superkasst batteri eller något annat som gör att batteriet inte laddar ordentligt. Men inte ditt problem.
Hur länge stannar ni i Sverige? Är det i Blekinge ni är? Nära mig i så fall:)
Ha det gott
Kram

Camilla Alvén sa...

Vad skönt att du fick bilen såld, lite otur för den nye ägaren men så kan det gå...
Ha det bra
Kram

Livet på Citronodlingen sa...

Hoppsan... Så kan det gå när inte haspen är på ;o)
Blev han sur?

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Tur att det inte small när du startade för jag har lärt mig att man ska koppla den ena änden av minuskabeln i karossen...fast jag kanske inte har lärt mig rätt;-)

Kram på dig och hoppas, hoppas att vi ses den första augusti.

mammigranten sa...

Härligt!
Vi blev av med vår bil idag och den skulle hela vägen upp till Umeå.

Kram