tisdag, juli 07, 2009

min lille plutt springer långt

Det känns som om det var igår Unge
Herr Teen sprang mellan sandlådan
och gungorna.

Nu springer han längre än så.

Nu springer han mil var tredje dag.

Och häromdagen.

Häromdagen sprang han ett stads-
lopp på Kristianstads gator och torg.

Ett stadslopp på tio kilometer.

Min lille plutt.

Snart blir det väl halvmaran i
New York.

Jodå.

Det har han redan förvarnat om.


Lille Plutten in action.
Bildkvaliteten är lite sisådär.
Men jag var ju tvungen att applådera och tjoa samtidigt som jag fotograferade.

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Vann han sin klass?

Och så fin han är!

mammigranten sa...

Vad duktig han är!

Eva sa...

Ojoj, en löpare i familjen =)
Du då, löper du något?

anna of sweden sa...

Elisabet
Det fanns ingen "ungdomsklass" utan han sprang med de vuxna.Men han slog personligt rekord, och vann en DVD! ;)


mammigranten
Super! Nästa sommar ska jag - inte springa något lopp - men förhoppningsvis springa i skogen.


eva
Njä. Gjorde lite innan knäna blev som sämst. Men snart kanske jag kan igen! ;)

Susanne sa...

Kul att se dina bilder och jag tycker bilderna blev bra och det är ju för att du är kvinna och kan göra fler saker samtidigt. Tänk dig om det varit någon av det manliga könet som skulle försöka göra samma sak... DYRT!!!!!
Kram