fredag, juli 31, 2009

kusinträffen

I går var det kusinträff.

Herr Makes syskon och deras
kusiner.

Och sådana som jag.

Respektive.

Och så en himlans massa barn.

Glada barn.

Sommarspralliga barn.

Den yngsta två och ett halvt. Den
äldste (Unge Herr Teen) fjorton
och ett halvt.

Mycket prat och skratt.

Och god mat.

Mellan middagen och kaffet
smet jag iväg en stund.

Ut i den skånska naturen.

Med macrot i högsta hugg.

Åh, vad Swiden är vackert.

Vackert så det nästan gör ont.


Promenad bland de skånska sädesfälten.

4 kommentarer:

Trebarnmamman sa...

ÅÅ så fina bilder , de skulle jag vilja ha förstorandes i mitt vardagsrum....... hrmmm jaja jag få sukta efter dína bilder eller få jag ta mig ikragen och försöka lära mig min kamera och köpa mig ett macro och ut och fota !!!

karina sa...

wow fina bilder!! har också skaffat ett macro, men vet inte hur det funkar än...

kram K

Camilla Alvén sa...

"Vackert så det nästan gör ont" är precis så jag känner när jag är ute i naturen och när jag ser dina bilder, ljuvligt vackert.
Ha det bra
Kram

Mamma J sa...

Åh, vad mysigt ni verkar ha det. Ni hinner verkligen med så himla mycket som är så gott att suga på fram i höst!