torsdag, april 02, 2009

still two legs!

Dagens stressmoment
Bilköerna på väg till ortopeden.

Dagens komplimang
Sköterskan studerade mina födelsedata. 
Tittade på mig.
Studerade mina födelsedata.
Tittade på mig.
Utbrast: 
"Oh, I thought you were in your twenties!"

Smart sätt att få glada patienter, tänkte jag. 
Och strålade som en sol.

Dagens konstaterande
Läkaren:
"You havn't got a flat foot. And you are not fat."

Man tackar!

Dagens "näe"
Jag får inte använda mina fina Converse, sa 
läkaren. Alldeles för platta. 

Åhhhh.

Dagens snabbaste
"Du behöver röntgas." 
Fem minuter senare var jag röntgad.

Dagens politiska uttalande
Röntgensköterskan om Obama
"I didn't vote for him. He fooled many, but 
he couldn't fool me."

Dagens diagnos
Patellofemoral Syndrome orsakad av med-
född missanpassning mellan lårmuskel och 
något fäste. Typ.

Dagens utlåtande
Läkaren studerade röntgenbilderna: 
"Your knees look good. But they don't sound 
good."

Knakeliknak.

Dagens behandling
Glucosamine-tabletter och ett schema med 
gymnastikrörelser.

Dagens orosmoment
Att de ska hitta något mer på den kommande
magnetröntgenundersökningen.

Dagens bästa
Fortfarande två ben kvar.

Tjoho!

21 kommentarer:

mammigranten sa...

Vad skönt!
Men visst blir man mer knakig med åren?
KOmmenterar lite om polisen här med, de ringde ju till oss också och jag blev misstänksam då de bad om mitt kortnummer, vilket jag inte gav ut. De sa att de skulle posta istället så jag kunde betala in. Trodde aldrig att det skulle komma något, men det gjorde det.
Man tycker ju att de borde vara mer försiktiga med folks kort än att be att få siffrorna per telefon från privat nummer, det borde ju öka antalet bedragare.

Köp inlägg med hålfotsuppbyggnad till dina converce.

Amy sa...

Skönt med trevliga och kunniga läkare. Man kan inte påstå att min är likadan!!
Det går nog bra på magnetröntgen med! Gillar din blogg! =)

millandante sa...

Ja, jag har också alla mina kroppsdelar kvar fastän jag gjorde en magnetröntgenundersökning igår...
Jag misstänker för övrigt att du använder samma ansiktskräm som din syster... DEN VILL JAG OCKSÅ HA!!

Hoppas det blir bättre med knäna!
Kram

Taina sa...

Åååh vad glad jag blir Anna! TWO legs. Still.
Vilka iakttagelser sen! Bäst var ändå no flat foot...hahahahahaaaa.
Kramelikram

Mimmi sa...

Måste säga att jag håller med Röntgensköterskan. ;o)

Mitt högra knä knakar som bara den när jag går ner för trappor, så jag kanske också behöver lite glucosamine. :o)

Gabriella sa...

Skönt att det gick bra! :)

anna of sweden sa...

Mammigranten
Hålfotsinlägg! JA! Vilken bra idé! Sommaren är räddad! :)

Jag känner mig olustig över "polisringningen". Just det att de använde privat nummer.


Amy
Vad trist - med din läkare menar jag.

Tack för den fina komplimangen.


Milla
Haha. Och jag har inte börjat med den krämen ännu. De kommer att ta mig för en tolvåring när jag börjar med den.


Taina
:D


Mimmi
Ja, varför inte. Har läst lite om det på nätet och det verkar göra nytta.


Gabriella
:)

Abercrombie sa...

Med tanke på alla "Dagens..." så tycks det ha varit en lång dag? Hoppas att du fick en god natts sömn efter den, det behövdes nog.

Anonym sa...

Hoppas att den behandlingen hjälper dig! Nu kanske jag vågar mig till doktorn med mina knän oxå! Eller i alla fall fråga syrran om råd! ;)
Ha det gott! kram anna

Johanna sa...

Inga Converse? Tragedi!

Jag hoppas att gnisslandet i knäna blir bättre glukosaminet och sjukgymnastiken.

PS. Tack för din gulliga kommentar.

Elisabet. sa...

Och jag vill bara säga: så finurligt och roligt skrivet!

Jag looog mest hela tiden .-)

Vicky sa...

Det verkar ha varit en grundlig genomgång du fått! Själv stör jag koncentrationen hos övriga pilatesutövare när jag tränar. Knakeliknak.

ulrika i Enskede sa...

Ja men vad skönt!

Synd på conversen, men du får hitta ett par andra lika coola (men promenadvänliga). Vad hände med ordet promenadskor eg?!

Ha en skön helg!

Annika sa...

KUL med alla härliga komplimanger!!!
SUG i dig!! Underbart. DET skulle jag kunna leva på länge...
OCH visst går det fort här i vården! DET gillar jag!!! Förstod att dom skulle röntga dig hur snabbt som helst!
Bra läkarbesök all in all!!!

ÅSA sa...

Jisses, där fixar de allt på en gång och vilka charmörer sen :) Synd att du inte kan ha dina converse...söstra din kanske kan köpa dem, hi hi...ska nog inte undersöka MINA knakande knä...

thebromanders sa...

I stort var det en riktigt bra dag då!! Glucosamine kan göra underverk vad jag har förstått. Så du ska se att det räcker med det!

Anonym sa...

Det heter INTE magnetröntgen...


http://sv.wikipedia.org/wiki/Magnetisk_resonanstomografi

Hoppas dina knän bli bra!

Anonym sa...

Vilken fin komplimang från sköterskan och se´n fick du behålla benet också. Vilken lycka!
M

Kerstin sa...

Vad kul att få en sån komplimang. :) Det verkar allt som allt ha varit ett rätt bra läkarbesök.
Ha en fin helg.

anna of sweden sa...

Abercrombie
Japp. En god natt blev det också. Vilken höjdardag! ;)


Anna
Ja, gör det! Jag ångrar att jag inte kollat tidigare!


Johanna
Visst är det en tragedi. Men jag blev tipsad om inlägg i skorna. Det ska jag prova. Skam den som ger sig. :)


Elisabet
Tack! Vad glad jag blir!


Utlandsmamman
Haha. Ja, jag förstår precis vad du menar. Jag kan inte smyga uppför trappan. Alla i hela huset vet direkt att det är jag. Så högt låter det ...


Ulrika
Ja, vad hände med promenadvänliga? Känns som att det är ett epitet som ingen vill använda i marknadsföringen nuförtiden ... Förstår inte det.


Annika
Mycket bra läkarbesök. Snabbt och serviceminded.


Åsa
Hålfotsinlägg! Jag ska prova hålfotsinlägg. ;)


Mz.olsson
Så du har också hört talas om det? Jag har läst en massa positivt på nätet. Så jag håller tummarna att det fungerar.


Anonym
Nej, det är rätt. Det är lite slarvigt att säga magnetröntgen. Fast alla vet vad man menar! :)


M
Ja, verkligen. Dubbel lycka.


Kerstin
Ja, det blev ett bra besök. Fast jag var så nervös innan.

mockapocka sa...

Hej! Hittade hit via Mz.olsson. Kul rapport från lälarbesöket!
Och fina bilder från småstaden.
Jag kommer nog tillbaka.