torsdag, april 16, 2009

experten har ordet

Oj, vad det var häftigt att 
gå på basket.

Tror faktiskt inte att det kan
bli mer amerikanskt än så.

Tack för biljetterna snälla svärsyster 
och svärbror!

Cheerleaders.

Publikuppvärmare.

En speedad kanin klädd i matchdräkt.

Galna supporters.

Och så spelarna.

Dessa långa muskelknippen 
till män.

Lite farliga.

Lite oputsade.

Lite coolish sådär.

Snajsiga cheerleaders.
Skrev autografer till fansen.
Och underhöll i pauserna.
Kollegorna var på plats.
Det är viktigt att frillan ligger på plats innan matchen börjar, 
tycker Herr Domare.
Uppvärmning.
Ännu mera uppvärmning.
Tänk vad mycket man man använda en brödkavel till!
Uppkast. Startskott. Matchstart. 
Eller vad det nu kallas.
Oj vad de var bra på att pricka korgarna, de där muskelknippena.
Många mål blev det. Eller vad sjutton det nu heter i basket.
Mål? Korgträffar? Prick? Poäng?
Visst kan man vara cool i  knästrumpor.
Eller?

- Allt på plats?
- Jajemen.

Time-out blev det mest hela tiden. 
Först konfererade de stora pojkarna i kostym.
Sedan fick de träningklädda pojkarna veta vad kostym-
pojkarna hade bestämt.

Make som noise, tyckte kaninen.
Som om det inte var tillräckligt nojsigt redan.
Slutresultatet. 
98 points till 76ers och 100 points till Celtics.
Sååå nära. Sååå rafflande.

18 kommentarer:

Caroline sa...

Du borde vara sport-kommentator pa Aftonbladet...!
Harlig kul att lasa!Gor det med intressant ocksa!

kalaslotta sa...

vi tackar experten för roligaste sammandraget (det heter väl så på sportspråk?) hittills.

Abercrombie sa...

Härliga bilder! Nu återstår väl endastbaseball, football och nascar innan du har betat av samtliga "nationalsporter" over there? För de lirar väl inte bandy?

Hanna sa...

Va kul med "riktig" basket! =) Är cheerledarna lika snygga i verklighet som i alla highschool filmer?? haha...

kram hanna

Livet på Citronodlingen sa...

Den speedade kaninen låter roligast tycker jag...

gissan sa...

Fasen va häftigt!
Vilka stooooora grabbar sen då...
Hade blivit rädd tror jag. De ser förmodligen ännu större ut i verkligheten åxå.
Kram Gissan

ulrika i enskede sa...

De är inte bara muskelknippen. De är oändligt låånga också! Härliga att titta på. Men på min tid på high school var de förstås inte riktigt lika långa - och definitivt inte lika coola. Men det är en rätt ball sport att kolla på. Väldigt amerikanskt.

Veronica sa...

Det här var kul att se! Ska ta och visa din blogg för min pojkvän för det är han som dragit med mig i NBA tittandet. Därför "vet" jag så mycket om alla lag, fast jag håller mest koll på snyggingarna, hihi!

P.S när han får se att du sett Ray Allen, hans absoluta favoritspelare, kommer han bli grön av avund, hihi
Kram på dig

Malin sa...

Jisses, har aldrig fattat varför de har kostym när det handlar om sport? Hallå, sätt på sig träningsoverall lille coachen, ledaren, chefen... Och brödkaveln, vad gör de med den? Inte stoppar de den där jag tror att han stoppar den? ;)

Du verkar ha det fint, Anna.
Kram Malin

Angelica sa...

Åhhh där hade jag velat vara!!! Ska be älsklingen kavla rumpan på mig med, det kan ju inte skada *skrattar*!!!!

Kramar

Angelica

annai sa...

Ja verkligen mycket amerikanskt. Som taget ur en film eller ett TV program. Väldigt "poppiga" cheerleaders! Jag trodde de skulle ha käcka rödvita A-lined kjolar och pom-poms?! Som i Grease ungerfär...

Taina sa...

Kanonkommentarer Expert-Anna! Jag kände mig verkligen som jag var där! Killarna såg väl hyfsade ut ;)
Kramelikram

Annika sa...

Hihi, coola bilder.
Det är ju det som pågår runtomkring som är det roliga. Det gäller all sport. Tycker jag. HAHA!!
Kram!!

Julia =) sa...

Roliga bilder, men lite synd andra laget vann =(

thebromanders sa...

Håller med - det är ett jippo. Som jag vill se "på riktigt" o inte på tv...

Anonym sa...

Det låter som en upplevelse utav det amerikanska slaget! Trevligt!
Hoppas du får en trevlig torsdag! Kram Anna

Milla sa...

Harligt recenserat Anna! Nu vet jag vad jag kan forvanta mig om jag nan gang gar o kollar basket.

Susanne sa...

Wow!! Denna upplevelse skulle min sambo göra vad som helst för att få uppleva. Han har spelat basket sen tonåren och gör så fortfarande, numera med andra lite pösiga "gubbar". Kanonroligt refererat av dig!!!Må gott =)