tisdag, april 07, 2009

dagens lunch

På skolmatsedeln idag.

Pizza med pommes frites.

..!

15 kommentarer:

Anonym sa...

No comments...
I Bryssel serverade en irländsk pub lasagne MED pommes frites...

ulrika i Enskede sa...

Alltså, du får ta och bli USA:s svar på Jamie Oliver!

Lena sa...

Jisses, vad ska man säga... inte är de fettskrämda i alla fall.

Lia sa...

Oj, är jag knäpp som belv hungrig nu?? Så, det blir spännande att se skolfotona med nyklippta pojkar i ljusa chinos och rosa pikétröjor...för det var väl så dresscoden egentligen skulle följas?! Hihihi, gissa om det hade blivit liv i luckan om man tvingade alla eleverna att klippa sig infor skolfotot. Men när jag tänker närmare på det: det kanske inte vore en sån dum idé ändå...KRAM

Elisabet. sa...

Inte är det ju direkt underligt att amerikaner blir feta .....(säger hon som knappt får igen byxknappen ...).

Anonym sa...

Igen????!!! Kram Anna

Mia sa...

Åh kanske något att prova på påskbordet! ;-) Tack för att vi får ta del av alla märkliga saker som ni upplever! Kram! :-)

Ellis sa...

Det är jättevanligt här. Sambon och yngste sonen beställer nästan alltid kebabpizza med pommes frites.

:-)

Njut i din trädgård sa...

nä det kan inte va sant! Fy

Svensk chekchouka sa...

mmm lâter som en meny som min treâring skulle sätta ihop.

Johanna sa...

det kåter ungefär som det jag har ätit till lunch var och varannan dag sedan jag flyttade hemifrån :)

Gott!

gissan sa...

Jösses amalia!
Jag får kanske komma över snabbt ändå...?!
Måste ju rädda de små liven.
Och tänk...så smal jag skulle känna mig "over there" :)))

Jag kommer! Bokar nästa flight!
Hej så länge ;)
Kram Gissan

Veronica sa...

Hihi, det finns italienare som äter det med :) Usch säger jag!

Kram

anna of sweden sa...

Petchie
Urk.


Ulrika
Haha. Ja, det är kanske där jag har min framtid ...


Panter
Det är det som är så märkligt. Det PRATAS mycket om att äta nyttigt. Men det verkar inte lika lätt att efterleva.


Lia
Kan inte du förelså det för dina kollegor nästa gång det är skolfoto på gång? Kan vara spännande att höra om de är med på noterna! :)


Elisabet
Precis. (Säger hon som vet exakt vad du menar.)


Anna
Vardagsmat här!


Mia
Hm. Det är kanske precis vad som finns på de amerikanska påskborden ... :)


Ellis
Rena rama husmanskosten alltså? :)

Välkommen hit förresten. Tror inte att vi "setts" förut.


Njut i din trädgård
Jupp. Tyvärr är det alldeles sant. Och det är inget ovanligt heller.


Svensk chekchouka
Vet du vad som är bra med en sådan skolmeny? Barnen vill aldrig någonsin äta mat på snabbmatskedjorna. :)


Johanna
Men Johanna då! ;)


Gissan
Ja, jösses Amalia. Nu MÅSTE du komma!


Veronica
Näe, så äter man väl inte i Italien? Där äter man ju bara fräscha sallader och pasta. ;)

Emmajohanna sa...

där var den.... ;-)