torsdag, april 09, 2009

istället för godis

Familjen O.

Ni vet besökarna som kom utan svenskt
smågodis.

De är inte så dumma ändå.

För gissa vad de hade med sig i bagaget?

Biljetter till The Philadelphia 76ers.

Nej, men vad säger ni? Vet ni inte vad det är?
Ett basketlag, gott folk. Nej, förresten. Inte ETT
basketlag utan DET basketlaget.

Så nästa vecka.

Då kommer er alldeles egen expert-
kommentator att ta med er på match.

Måste bara kolla vad det finns för 
duktiga spelare i laget först.

Duktiga. Inget annat. 

För det vill ni väl veta?

11 kommentarer:

thebromanders sa...

Ovanlig present från svenska gäster... MEN kul!! Basket tycker jag också är kul! Vi har ju våra Portland Trailblazers. Har sagt länge att vi ska gå på nån match, men än har det inte blivit av. (nåja, mannen har gått på matcher... döttrarna har gått... snart är det nog min tur...)

mammigranten sa...

Spännande!
Här ska min man och min pappa in till NY och kolla på hockey ikväll, ska visst bli en spännande match.
Jag om min mamma blir hemma med barnen, de är ju inte direkt pigga efter klockan 7 precis, varken barnen eller mormor...
Jag däremot vill gå på en riktig american football match, men det får ju bli till hösten det kan jag tro.

Glad Påsk

Mia sa...

Åh det blir lite ögongodis för din del då! ;-) Kram!

Tankevågor sa...

Önskar dig en Glad Påsk! Såg att barnens påsklov har krympt pga av snön i vintras. Vilket elände att behöva ta igen det NU! Om systemet är så kan man ju inte boka en semester eller så ihop med påsklovet och resa bort? Eller får man ledigt då i alla fall?

Abercrombie sa...

Du är verkligen en riktig sportmorsa du! :-)

Glad Påsk!

anna of sweden sa...

Mz.olsson
Ja, nu är det snart din tur! :)


Mammigranten
Åh, jag vill också till NY och gå på hockey!


Mia
Precis. :)


londongirl
Nej, visst är det ett märkligt system. Visserligen kan man ta ledigt, men det vill barnen helst undvika för då missar de så mycket.


Abercrombie
Japp. DET är jag. Lite i varje fall.

Glad påsk till dig också - vem du nu är bakom signaturen! :)

pysen73 sa...

duktiga?? Vem bryr sig om de duktiga?? Snyggingar vill vi ha!!

anna of sweden sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
anna of sweden sa...

pysen
Nej men Pysen. Är du sådan? Det är VERKLIGEN inte jag! ;)

Unknown sa...

T o m jag har förlâtit dom. Jag hâller med, det är DET basketbollslaget.

Emmajohanna sa...

vilken bra present. Och se nu till att ge oss alla en detaljerad rapport när matchen är slut. :-)