tisdag, oktober 04, 2011

renoveringen - dag sexton

Jag börjar känna hopp.

12 kommentarer:

Victoria sa...

Visst är det härligt när det börjar synas någon typ av ordning i kaoset och man kan föreställa sig hur urbra det kommer bli slutändan!?
Det där kommer bli supersnyggt!
Kram/Vic

Annika sa...

Jamen absolut!!
DET finns ljus bortom mörkret!!
Härligt.
Huggies!!!!

Livet just nu sa...

Det artar sig. Sannerligen! :-)

a piece of happiness sa...

Åh så fint det blir det ser man ju redan nu.

Style by M.O.M. sa...

Ser helt klart lovande ut.

Jag förstår att ni har valt att behålla en del av det gamla köket. Som minne.

;)

anna of sweden sa...

victoria
Precis! Den där känslan av en liten gnutta ordning i kaoset. Oj, så härligt.


annika
Ja, nu går det i varje fall på rätt håll. Så känns det inte när det rivs, rivs, rivs.


livet just nu
Ja, sannerligen! ;)


karin
Haha! En underbar kommentar! :D

Desiree sa...

Nu börjar det hända saker! Lite roligt att man i samma kök ser både det gamla och det nya. Jag fattar att du ville byta bort det gamla. Det nya moderna ljusa köket kommer bli så himla fint har jag en känsla av.
Kram!

Elisabeth sa...

Men se där, det tar sig faktiskt!

Jenny sa...

Så härligt att det börjar arta sig och snyggt blir det också :)

Jag har tänkt att åka till New York till våren och undrar om du har lite råd och tips på vägen? Jag har aldrig varit där så det ska bli jätte spännande att få se denna enorma stad :)
Tack på förhand.

anna of sweden sa...

desiree
Det var ju i och för sig inte så svårt att förbättra ursprungsköket. ;)


elisabeth
Ja, nu äntligen syns det. Det där underarbetet som inte syns utan bara stökar ner är ju förfärligt trist.


jenny
Åh, så härligt att ha en New York-resa att se fram emot.

Det är ju så svårt att tipsa, men förutom alla de där självklara sevärdheterna som Central Park, Frihetsgudinnan (som man ser bra från gratisfärjan till Staten Island), Brooklyn Bridge och Times Square så kan jag tipsa om Williamsburg, där de ortodoxa judarna bor. Det är otroligt fascinerande.

http://annasweden.blogspot.com/2011/05/williamsburg.html

Ett annat tips är att hoppa på en turistbuss. Man kan hoppa på och av i olika stadsdelar och om man har tur får man en riktigt bra guide som berättar om stan. Jag var lite skeptisk mot sådana turistbussar men blev positivt överraskad. Man får en bra överblick av stan.

Hoppas att du får en riktigt trevlig resa!

Jenny sa...

Tusen tack för alla tips om New York! Jag ser verkligen fram emot att få se denna stad :)

ÅSA sa...

Usch vad jobbigt med byggröra men oj så skoj när det är klart! Tycker för övrigt att köksskåpen påminner om de ni hade i Portugal :)