torsdag, oktober 13, 2011

oktober i min trädgård

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Ja du upp-o-ner-vända världen. Kunde nästan haft titeln "maj i min trädgård"....?
;-)
kram!

anna of sweden sa...

saltistjejen
Så längre trädgården blommar försöker jag (mentalt) hålla hösten på avstånd. Men nu är det svårare och svårare. Igår åkte stövlarna och halsduken fram.

Kram!

Elisabeth sa...

Vilket vackert foto! (Ja, som alla dina foton, men som blomälskare tycker jag allra bäst om de fotona.) Visst är det väl en höstanemon av något slag?

Monica sa...

Ljuvligt vacker, min absoluta favoritblomma men har inga vita, svagt rosa har jag, vita får planteras nästa år ser jag:-)

anna of sweden sa...

elisabeth
Ja, en anemon tror jag att det är.


monica
Vita verkar svåra. Kvinnan som vi köpte huset av planterade vita i sin nya trädgård, men de ändrade färg till rosa efter ett tag. Så det har kanske med jorden att göra. Vackra är de i varje fall. Och de har blommat hur länge som helst.

olgakatt sa...

En höstanemon är det så årstiden är rätt! Om vädret är nådigt kan t o m rosor blomma in i december i södra Skåne. Grattis till en god tidigare trädgårdsodlare vid ditt hus!