söndag, juni 28, 2009

time flies

Nu har vi varit hemma i Swiden i lite
mer än en vecka.

Oj, vad tiden flyger i väg.

Det akuta godisbehovet är stillat.

Jo, det är sant!

Alla kuliga tidningar i tidningshyllan
är inköpta och lästa.

Jag har tagit premiärdoppet i havet.

Umgåtts med mamma och pappa och
syster med familj.

Hälsat på svärmor och svärfar.

Besökt Bokia och införskaffat ett litet
lager pocketböcker.

Rensat ogräs.

Oljat in de nya trädgårdsmöblerna.

Städat huset.

Tvättat femtioelva maskiner tvätt.

Högtryckstvättat altangolvet.

Och imorgon.

Imorgon kommer en av mina bästa
vänner på besök.

Då ska jag sitta under parasollet och
bara prata, prata, prata.


The altangolv.
Före och efter.

19 kommentarer:

Mamma J sa...

Tipset för lager av pocketböcker är ju annars att beställa från Adlibris - sjukt mycket billigare än i bokhandeln!

Linda sa...

Jösses vad du hunnit med mycket!
Fast när jag tänker efter så brukar jag också hålla på så där, tycker om att ha saker för händerna.
Nu latar jag mig bara, ids inte mycket mer.
Hoppas ni får en riktigt härlig dag imorgon!
Kram

gissan sa...

Vad säger du..? Börjar du redan bli mätt på Swiden..?
;)

Anonym sa...

Det låter verkligen helt underbart att få åter se Sverige igen! Med tanke på utropen i Maxi tänkte jag! ;)
Ha det gott!
kram Anna

Ulrica sa...

:-)

Vi ses snart - kram!

Kerstin sa...

Oj vad mycket du hunnit på en vecka. Viktigast är nog godiset och böckerna. ;)
Ha en fortsatt fin vistelse.

Taina sa...

Hej och hå! Här är det en som är snabb. Hunnit med att avverka allt på en vecka! Ja nästan allt.
Skönt att få mycket undanstökat till kompisen kommer så du får prata i lugn och ro. Glöm inte att olja in munnen också ;)
Kramelikram!

Mia sa...

Vad härligt ni har det och ni har verkligen prickat in det perfekta semestervädret på er Sverigeresa! Hoppas du och din vän får en lång och härlig pratstund på altanen. Kram!

Laban sa...

Oj, oj. Vilken värme det är här hemma i Svedala, n´est-ce pas?

Jag tänkte jag skulle börja förbereda mig för Beach -10 (tio!); besöka gymmet. Får hoppas på bra luftkonditionering. Den brukar vara bra så.

Fast å andra sidan ligger det kanske närmre till hands att satsa på en cykeltur eller så, senare idag. Fast å andra sidan, det ena hindrar kanske inte det andra.

Går det förresten bra att köpa böcker på tex Adlibris eller Bokus och få dem hemskickade till Amerika?

Camilla sa...

Tiden går fort när man har roligt :) Hur länge stannar ni?
Vädret är super, jag bara älskar det.

Ha det gott

Livet på Citronodlingen sa...

Oj, det var inte dåligt vad du har hunnit med! Vet inte du vad ordet SEMESTER betyder? ;oP

Anci sa...

Oj, vad mycket du har hunnit ! En så'n där lista ska jag också skriva (på hur mycket jag faktiskt har gjort och inte på allt jag ska göra).

Kram

Unknown sa...

Öh, har inte du "semester"?

Eva sa...

Åh vad fint när man slipar till det. Men det kommer ju inte utan ansträngning förstås.
Verkar som att du lever väl i Swiden iaf!

millandante sa...

Ja det låter gott efter allt du gjort!!
Roligt att läsa om dina intryck av Sverige som utlandssvensk... man får sig några funderare...
Kram

Lena sa...

Låter helt perfekt. Hoppas dina knän mår bättre.

anna of sweden sa...

Mamma J
Det får bli Adlibris nästa gång!


LindaLotta
:)


Gissan
Nej, nej, nej! Bara lite övermätt på Swidish godis! ;) Förstår inte det ...


Anna
Precis!


Ulrica
Och nu saknar jag dig!


Kerstin
Böcker ... åh ...


Taina
Nej då, jag har mycket kvar att avverka. Sommarmarknad i morgon till exempel! ;)

anna of sweden sa...

Mia
Ja, det är helt otroligt vilket väder!!! Och pratstunden blev mysig. :)


Laban
Haha. Ja det är väl Beach -10 man ska sikta in sig på nu. Då hinner man kanske ...

Det går inte att beställa böcker till USA. Varken Bokia, Adlibris eller någon annan. Jättetrist.


Camilla
Vi stannar till mitten av augusti.


Pysen
Jo, men jag HAR semester! Jag lovar! ;)


Anci
Ja, det kan vara bra att få det på pränt. Då ser man att man faktiskt gör lite.


Dosiss
Jo-o då! :)


Eva
Ja, visst är det stor skillnad.


milla-adante
Ja, det är spännande för mig också. Att komma hem - fast ändå komma som en "främlig" med "nya" ögon.


Lena
Tja, knäna tänker nog ta sin lilla tid verkar det som ...

Anne sa...

åh så mysigt att vara tillbaka i sommarsverige ett tag.