fredag, juni 12, 2009

award winner

För två år sedan skadade 
Unge Herr H sitt knä.

En liten tradition vi har i vår 
familj.

Läkarundersökningar.

Röntgenundersökningar.

Slut med gympan.

Slut med fotbollen.

Slut med tennisen.

Efter ett år gav läkarna 
äntligen klartecken.

Knät hade läkt.

Unge Herr H firade med 
ett dopp i poolen.

Och skar sig på poolkanten.

Ett riktigt djupt sår.

Djupt och alldeles öppet.

Omöjligt att sy.

Det blev bandage.

Och ny konvalecens.

Inte förrän i höstas kunde 
han börja röra sig igen.

Han kunde spela fotboll.

Och vara med på gympan.

Och så idag.

Idag fick Unge Herr H pris som 
skolans idrottselev.

Av alla hundratals elever i sjätte
klass.

Åh.

Vilken kille.

Vilken lycka.

Och mitt modershjärta.

Ja, det svämmar förstås över.
Allra finaste Unge Herr Award winner.

15 kommentarer:

ÅSA sa...

WOW!!! Hälsa och gratta! Verkligen super kul! Hade glömt det där med foten...nu får han se till att hålla sig frisk i sommar så han kan spela fotboll med kusinerna...och morbror :)

Elisabet. sa...

Man blir då stolt över att vara svensk när man läser din blogg ..., för så är det ju, att dina sönerns prestationer .., dom är ju liksom våra också .-))

Jojomensan.

Hälsa och gratulera!

Anonym sa...

Tänk att det finns lyckliga slut även IRL!
Ha det gott! kram Anna

Taina sa...

Guuuuuuuu så kuuuuuuuuul! Grattis till Unge Herr H!!!

mammigranten sa...

Åh vad kul!
Skador är aldrig kul!
Hoppas att han håller sig hel och frisk framöver nu då!

kramkram

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Åhhh det förstår jag värmer ditt hjärta speciellt med hans lilla sjuk historia...

GRATTIS GRATTIS både mor & son

Njut helgen
//Sessan

Linda sa...

Vilken lycka!!
Och en sån massa otur :(
Men det är historia en sådan här dag!
Grattis!

decoinspo sa...

Och har står jag alldeles rörd och vata ögon! Klart du ska vara stolt! Det é stort! Grattis till utmärkelsen!

Hemmalycka sa...

Grattis till sonen, förstår att du är stolt.
Kram Åsa

Anna of Dallas sa...

Grattis, grattis säger jag!

Livet på Citronodlingen sa...

Åh, va roligt! Grattis!!

Saltistjejen sa...

GRATTIS!!! Vad roligt! Särskilt med tanke på alla motgångar hen haft på vägen!
Kul!! :-)

Anonym sa...

Ett jättestort grattis till unge herr H från stolta morföräldrar

Anonym sa...

Vad kul att han fick pris. Kan tänka mig hur stolt du var.
Kicki

anna of sweden sa...

Åsa
Tack!


Elisabet
Tack! Vad glad jag blir.


Anna
Inte bara i Hollywood!


Taina
:)


mammigranten
Han var så tapper under tiden han var skadad - så det känns så otroligt roligt att han fick denna utmärkelsen.


Sessan
Tack, snälla!


LindaLotta
Tack!


Jessica
Ja, och extra stort här i USA där idrotten är så viktig.


Åsa
Tack!


Anna
Tack, tack!


Pysen
Tack!


Saltistjejen
Ja, det kändes väldigt roligt. Han var liksom extra värd denna utmärkelse.


MoP
Ja, det ska jag göra.


Kicki
Jag fick anstränga mig för att inte tjoa högt! ;)