lördag, juni 27, 2009

förtjusta rop på maxi

Var det någon som var på ICA
Maxi i Bromölla häromdagen?

Hörde ni de hänförda ropen?

Det var jag och mina barn som
rekognoserade bland hyllorna!

Det finns ju så mycket kul på
ICA Maxi.

Bokavdelningen.

Filmavdelningen.

Där var det dessutom REA!

Mejeridisken.

Oj, vilket utbud.

Brödavdelningen.

Kryddhyllorna.

Pastahyllorna.

Så många nyttiga sorter!

Tidningshyllorna.

Och sist men inte minst fast jag
börjar nästan bli trött på det nu ...
godishyllorna.

Så nästa gång ni är på ICA Maxi
och hör någon jubla i gångarna.

Då vet ni vad det är.

Då är det bara någon tokig utlands-
svensk som återvänt hem.

12 kommentarer:

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Tänk, jag undrade vad det var för galenpannor som tjoade när jag var och handlade mjölk...kunde väl aldrig tro att det var ni som förde ett sådant oväsen. Men, men, de är ju högljudda di däringa amerikanarna;-)

Angelica sa...

Jag tycker du är otroligt våghalsig och går in på Maxi, och att du bara vågar dig till Sverige *skrattar*! Själv har jag inte vågat mig dit på 7 år ;D

Kramar och hoppas att vi känner igen dig när du kommer "hem" till staterna igen söta du!"

Angelica

Annica R sa...

Samma jubel hördes häromdagen på ICA Maxi i Löddeköpinge!!! Inte trodde jag att man skulle uppskatta en svensk mataffär så mycket. =) /Annica bosatt i Dallas just nu hemma i Sverige på semester.

Virrhönan sa...

Å jag längtar så tills jag också kan springa runt på ica Maxi och jubla vi har ju dessutom en hel bil vi kan fylla då vi åker söder över igen.

Laban sa...

Som av en händelse var jag faktiskt inte på ICA Maxi i Bromölla.

Måste tyvärr erkänna att jag inte förrän nu vet var Bromölla ligger. Att det var skånskt var jag rätt säker på men var i den skånska geografin Bromölla placerade sig hade jag nollkoll på.

Fast nu vet jag bättre!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Brom%C3%B6lla_kommun

carolina sa...

känner igen det, fast jag gör förtjusta rop pga att jag hittar massa nya spännande saker i mataffären nu när vi flyttat till Kanada..=)

Anonym sa...

Du är inte ensam om att gå till godis-disken! Den är inte dum!

anna of sweden sa...

Leena
Haha! Nästa gång får du komma fram och säga "Hellou"! ')


Angelica
7 år? Är det sant???


Annica R
Åh, Löddeköpinge ... Där har jag bott! Välkommen till min blogg förresten!


Ulrica
En hel bil? Åh, lyckostar!


Laban
Tänk vad mycket man får lära sig i bloggvärlden.


Carolina
Men det är det som är så bra när man bor i två länder - man kan ropa förtjust både här och där!


Anonym
Inte dum alls ... :D

decoinspo sa...

Känner självklart igen mig:-).
Kram från Varberg!

Cecilia/svengland sa...

Du kommer inte att va ensam - snart åker JAG hem och då kommer jag att tjoa på Ica Maxi i Kristianstad!!! :-)

MrsW sa...

Haha, jodå jag känner igen känslan! Om en vecka är det jag.
Du bor ju ändå i det stora landet i väst, ni har väl en del att välja på, även om det ju inte är sviiidisch prodjus liksom?

Du skulle prova att bo i djungeln på Borneo, i ett litet, litet land - där vi knappt ens kan få färsk mjölk ibland! Här får man verkligen testa sin fantasi när det kommer till matlagning och inköp osv.

Ha en skön semester i Svedala! Det ska jag ha, och jag längtar redan till IcaMaxi!

anna of sweden sa...

Jessica
Visst är det härligt!? :)


Cecilia
Åh, Maxi i Kristianstad - ÄNNU bättre än Bromölla! ;)


MrsW
Borneo? Oj, vad spännande! Måste genast hälsa på dig på din blogg!