söndag, maj 27, 2012

ett stilla farväl

Jag hinner inte med bloggen längre.

Jag hinner inte tänka ut finurliga inlägg.

Jag hinner inte fotografera.

Och jag hinner inte svara på kommentarer.

Därför har jag har bestämt mig för att låta
bloggen vila.

Det känns lite sorgligt.

Bloggen har varit så viktig för mig.

Den har fått mig att reflektera över saker
och ting.

Gjort mig till en bättre fotograf.

Och.

Famförallt.

Gett mig nya vänner.

Så tack, alla ni som läst.

Alla ni som kommenterat.

Alla fina bloggvänner.

Kanske ses vi igen.

Här.

Eller där*.


♡ ♡ ♡ ♡ ♡


* Jag är lite sugen på att starta en fotoblogg.
Sedan.
När jag har tid. 


70 kommentarer:

Rebecca sa...

Så himla tråkigt för oss trogna läsare, men jag förstår dig. Ibland räcker tiden inte till. Blev likadant för mig efter hemflytten till Sverige. Kommer sakna din blogg jättemycket! Kram från mig! /Rebecca

AnnBritt sa...

Sen jag hittade hit, har jag varit här varje dag. Och varje dag har varit en fröjd. Att följa ditt liv och dina bilder, ditt enastående sätt att med få ord förmedla så mycket tankar och känslor, har varit härligt. =)
Lycka till med livet utan blogg, var sak har ju sin tid. Men hoppas man får veta om du startar om igen, i framtiden!
Ha en härlig sommar. Kram

gissan sa...

Trodde på rubriken att det var Russin... Skönt att det "bara" var bloggen. Men hu vad jag kommer att sakna dina inlägg...
Glöm inte bort mig bara.
Ses kanske på annan plats, i annat forum... Om jag går med i Fejsbok igen så kan du räkna med en vänförfrågan.
Ha det allra bäst och lycka till med allt du företar dig.
Kram från Gissan

Lisa sa...

Vad trakigt, vad ledsen jag blir!!! Men kanske du far tid & lust igen nagon gang i framtiden. Fotoblogg later ju inte helt fel...dina kort är otroligt bra!
Lycka till med allt & tack för att du delade med dig & vi fick följa ditt liv & din vardag! It's been a pleasure!
Kramar, Lisa

Anonym sa...

Tack för den här tiden och all lycka till dig och din familj!

Miss Marie sa...

Kommer sakna din blogg! Men förstår att du har mycket att göra numera. Hoppas allt går bra för dig, kram!

Anonym sa...

Hej,
vad tràkigt :( Men jag fòrstàr att det kràver en massa tid.Lycka till med familj,jobb och Sverigeliv.
Maria i San Remo

Ulrika i England sa...

Å vad synd, Anna. Men jag förstår att du inte hinner. Tack för en jättefin blogg och tack för det extra året vi fick, när du var osäker på om du skulle fortsätta blogga i somras. Jag tror det är väldigt många, inklusive mig, som kommer att sakna din blogg. Farväl min vän.

Melting Pot sa...

TACK Anna för alla roliga, finurliga, ibland allvarliga inlägg och framförallt för alla fantastiska bilder! Din blogg har varit en stor hjälp för mig i livet som expat i fjärran land. Hoppas vi syns igen.
Stor kram Lena

Unknown sa...

men åååååh anna. vad vi kommer att sakna dig.
din blogg har alltid varit så underfundig och trevlig.
att dina foton bara blivit finare och finare ...
och nu in swiden.

som sagt.
vi (jag) kommer sakna dig!
kram, lilla.u

Camilla sa...

Vad synd, men jag förstår. Men om du bestämmer dig för att komma tillbaka så finns jag här:)

Kram

olgakatt sa...

Ser fram emot din snara återkomst!
Måste ju få se sprattelgumman!

Livet på Citronodlingen sa...

ogilla... :o(

Jenny sa...

Men oj vad sorgligt! Du har inspirerat många! Jag ser ditt sätt att skriva hos mina vänner på facebook. Korta, finurliga meningar. Och är säker på att stilen är hittad av dig. Jag hoppas att tiden inte räcker till pga ditt arbete. Jag vet hur det känns att leta efter ett länge. Och känslan när man sen får ett. Och så lite silversmide på det (fast det vet jag inget om). TACK för denna blogg och hoppas vi ändå snart ser dig åter. Kram!

a piece of happiness sa...

Jag tänkte ta en lång sommarpaus för som sagt bloggen tar tid hur man än vrider och vänder på saker.

Hoppas ändå att du kommer tillbaka. :-)

Kram

Fourmum sa...

Åh vad jag kommer att sakna dig och din blogg!! Det var den första blogg jag började följa och alla mina andra favoritbloggar har jag hittat via dig, som http://cikoriatva.blogspot.se/, http://frenchcreme.blogspot.com/, http://saltistjejen.blogspot.se/, http://kankaglenreston.blogspot.se/, http://katereader.wordpress.com/, http://grrringo.blogspot.se/, http://mylifeinsiliconvalley.wordpress.com/, http://charmigacharlie.blogspot.se/ mfl..
Även om vi aldrig har träffats så känns det ändå som om jag känner dig ;) Jag kommer verkligen att sakna dig, dina underbara inlägg med en underfundig snits och de vackra bilderna!! Jag har inte varit till New York ännu, men jag vet att jag kommer att åka dit och det är tack vare dig och din underbara blogg ;) Jag hoppas att du kommer att sakna det så mycket så att du kommer tillbaka när du funnit dig tillrätta i "arbetsvärlden" och att du låter bloggen vara kvar så vi kan gå in här och njuta och minnas när vi saknar dig! Stor kram!!!

Christina sa...

Anna, jag förstår verkligen att tiden inte räcker till för allt. Men jag kommer sakna dig!! Lycka till med alla nya äventyr!
Kram
Christina, PA

eastcoastmom sa...

Kommer sakna dig! Men jag förstår också att det är svårt med tiden.
Kanske kanske kan vi träffas i sommar när vi är i Sverige, jag hör av mig!

Anonym sa...

Hei Anna. Jeg har aldri kommentert bloggen din tidligere men jeg har lest den hver dag. Du skriver så fint! Det føles som å miste en venn.. Lykke til i nyjobben og med alle dine fine hobbyer, jeg skal holde utkikk etter din fotoblogg senere :) Klem fra Siv, Nord-Norge

Katarina sa...

Åh, vad jag kommer att sakna dig. :-(

Men jag önskar dig all lycka och om bloggen börjar kännas som en press och ett dåligt samvete förstår jag om du väljer att pausa.

Kram!

Victoria sa...

Jag vet hur det känns - tid och lust försvinner ibland. Kanske du kommer tillbaka, i skrift eller med bilder, eller kanske både och?! Bara du säger till så vi som troget följt dig får nöjet att fortsätta med det!

Kramar//Vic

Taina sa...

Har full förståelse Anna även om det kommer att kännas trist utan dig i blogosfären.

Stor kram!

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Trist, trist o åter trist Anna, men jag kan förstå att tiden har ett annat värde. Kanske bloggen var mer viktig när du bodde over there? Ett band med "hemma"!
jag tycker din blogg är en av de bättre jag läser, den har allt o du tar fantastiska bilder o delar med dig av. Din stil är av en egen sort som jag inte sett nån annan stans c",)
Om du blir med fotoblogg hoppas jag du länkar den här inne, ger oss en hint om vart du är!
Så hoppas jag vi "möts" igen!

Ha en fin dag, Klem Anna

decoinspo sa...

AH jag kommer sakna dig ANNA!!!!!!!!! men jag forstar, det tar tid. Men DIN blogg har ocksa betytt jattemycket for mig som bor har.
Bara sa du vet :-)
Bamsekram fran mig

Cari sa...

Tack för alla dina härliga blogginlägg. Du är verkligen duktig på att skriva och fotografera.
Lycka till med ditt fortsatta liv och hoppas nya jobbet är fortsatt bra.
Jag kommer att sakna dig (din blogg).
Kram

Helene S Lundberg sa...

Men Anna, jag kommer att sakna dig. Hoppas du kommer tillbaka väldigt snart. Kram

Desiree sa...

Tråkigt att du bestämt dig för att sluta blogga.
Kram!

Petra Mitt i Livet sa...

Förstår dig fullt ut!! Men jag kommer att sakna dina sköna funderingar o reflektioner! En fotoblogg? Jaa tack!! När tiden finns ;) Underbar bild av dig o dottern!!
På återseende! :)
Kram!!

Karin Kloo sa...

Ja, gör det, starta en fotoblogg när tiden räcker till,
jag gillar dina bilder och " a little piece of..." Allt gott!

mammaxtre sa...

Anna, jag kommer att sakna dig och bloggen. Kommer att kika in ibland för att se efter om du ändrat dig
:-)

Sköt om dig

Anna som kommer att sakna bloggen sa...

Så tråkigt! Hur ska vi nukunna hålla koll på er? Men förståligt. Med ett heltidsjobb är det svårt att hålla kontakten med den kreativa delen av hjärnan... I alla fall varje dag.
Stora kramar!
(och att den vilar betyder väl inte att den är död? ;) )

Marie KJ sa...

Men Anna, kan du verkligen bara göra så här! Oj, vad jag kommer att sakna dig :,(

Anonym sa...

Nej... inte ska du sluta... Men jag förstår, det tar tid att blogga.

Margareta sa...

Nej vad tråkigt! Så många glädjestunder du gett mej och alla andra läsare. Jag hoppas att du drabbas av abstinensbesvär och snart är tillbaka igen gärna med en fotoblogg Hoppas att du får en skön sommar
Ha de gott / Margareta

Helena sa...

Neeeej, vad tråkigt!!! :-(

Men jag förstår hur du känner (känner så själv).

Hoppas du kommer tillbaka. Saknar dig redan.

//Helena.

SofieJ sa...

Åh nej :(Bästa bloggen ju, kommer sakna men förstår dig...

Anonym sa...

Oj vad jag kommer sakna dina finurliga inlägg! / maria

anna of sweden sa...

Men åh. Ni skriver ju så fint så jag nästan ångrar mig.

Idag har jag tagit en massa fina foton som jag skulle vilja visa er. Och jag har lånat hem tre glasögonbågar från optikern som jag skulle behöva smakråd till.

Men nu blir det en paus. Nu ska jag koncentrera mig på mitt nya jobb och mitt nya vardagsliv. Men sedan tror jag nog att jag kommer att blogga igen. I någon form. Det känns så ...

Kram och trevlig vår till er alla fina!

Åsa sa...

åh... kommer att sakna dina reflektioner, ditt härliga skrivsätt och skitsnygga foton! Hoppas att vi "ses" igen!

Anonym sa...

Så trist! men tusen takk for en nydelig blogg:) Håper det ikke blir lenge til du återkommer:)

Nina sa...

Fy bubblan så trist!!! Du skriver så roligt och finurligt i dina texter, fotona är fantastiska. Jag hoppas du saknar oss så mycket att du är tillbaka efter sommaren ;-)

Annica R sa...

Så synd! Men jag förstår att tiden inte räcker till. Hoppas på en fotoblogg någon gång i framtiden! :) Kram!

Saltistjejen sa...

Å så sorgligt Anna!!! Men jag förstår dig också. Det TAR mycket tid med bloggandet och det ska ju kännas som en källa till glädje inte ett "måste".
Men jag hoppas verkligen att du kommer tillbaks!!!
Jag kommer sakna din blogg mycket....!
Stor KRAAAAM!

Klara sa...

Jag har ju glömt att kommentera.
Men din blogg har betytt mycket för mig också.
Jag kommer sakna den.
Men jag har ju dig kvar :)

meerle sa...

Så tråkigt, jag kommer sakna din blogg! Det har varit väldigt roligt att läsa och startar du en fotoblogg i framtiden så kommer jag komma dit! Ha en härlig sommar!

Anonym sa...

:(
Hoppas du kommer tillbaka!

pralinen sa...

Vi säger väl, vi ses igen sen... ibland är även tråkiga beslut de bästa...

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Oj, vad tråkigt för oss läsare. Men jag förstår fullständigt ditt beslut, bloggandet tar tid och det finns ju viktigare saker i livet att göra ibland. Ta hand om dig och din familj. Jag kommer att sakna dig, massor..

Kram Victoria

Anonym sa...

Ååå vad tråkig! Jag kommer verkligen att sakna dig! Hoppas att du hittar tiden & orken igen - SNART! Hoppas att du & familjen får en riktigt skön sommar!

Solrosfrö sa...

Jag har ju precis hittat dig och är urkass på att visa att jag faktiskt kikat in var och varannan dag. Ville bara att du ska veta att jag gillar´t!! Hoppas du kommer tillbaka - tjüss!

bettankax sa...

Tack för alla fina bilder och roliga inlägg. Hoppas vi ses och hörs igen. Önskar dig och familjen en fin sommar:)

Mira sa...

Jag kommer att sakna din blogg oxå! Ha en trevlig sommar:) Återkommer hit då och då så jag ser om du har återtagit bloggen... Jag själv hinner inte blogga, det har varit jättetrevligt att kunna följa er vardag och allt. Kramar, Mira från Finland

Anonym sa...

Har uppskattat din blogg enormt - all lycka i det som komma skall...

Kärlek och värme
//Kickan

Sandra sa...

Tråkigt för oss men jag förstår dig väl! Tack för en rolig, härlig, fin och inspirerande blogg!!! Kram

Elisabet. sa...

Ja, jag säger som alla andra: tack för alla härliga inlägg (filuriga, roliga, knorriga) och för alla fantastiska och livsbejakande bilder från NY!

Kommer du tillbaka, så hojta!

Och du, man behöver inte alls vara så rolig och spännande .., det räcker gott med att vara annaofsweden bara.

Än en gång tack!

Anonym sa...

Åh, jag kommer sakna att läsa dina finurliga och kluriga inlägg och att se dina otroligt fina foton! Men jag förstår att det inte går ihop sig liksom! Säg till när du är tillbaka med en fotoblogg!

Hemma hos Kibell sa...

Åh vad tråkigt att höra. Men självklart ska du göra det som känns bäst för dig.
Jag har verkiligen älskat att läsa din blogg.
Kommer sakna din blogg.

Emmama sa...

Kommer sakna alla roliga, smarta och snygga inlägg, alla bilder och din humor! Vi facebookas... :) Kram!

Amis sa...

Trist, Anna, men ganska vantat. En sa fin blog som din har man bara tid for om man lever i en hemmafru-bubbla! Lycka till med det riktiga livet!
Kram
Ammis

Anonym sa...

Jag kommer att sakna dina inlägg! Tack för den här tiden. Hoppas fotobloggen blir av när tiden räcker till!

Fru G

Annika sa...

^h Anna!!
Men jag kan förstå.
Den var väl lite av din livlina medan ni var i USA.
Nu är du hemma igen, jobbar heltid etc.
YOu will be missed.
Vem vet, en dag kanske du väcker den igen.
Jag kan alltid hoppas!
Kramar och huggies!!!

Annika sa...

^h Anna!!
Men jag kan förstå.
Den var väl lite av din livlina medan ni var i USA.
Nu är du hemma igen, jobbar heltid etc.
YOu will be missed.
Vem vet, en dag kanske du väcker den igen.
Jag kan alltid hoppas!
Kramar och huggies!!!

Anonym sa...

Jag har läst din blogg i flera år men aldrig vågat skriva någon kommentar förut....det har varit kul att läsa och följa dig under åren in USA och flytten tillbaka till Sverige. Hoppas allt går bra för dig och din familj och lycka till i framtiden!

Sofia i Aberdeenshire

Anonym sa...

Hej Anna
Jag brukar titta in och läsa din blogg emellanåt. Gillar både ditt sätt att skriva och dina bilder. Kommer sakna dig. Lycka till med dina nya utmaningar :-)
Bästa hälsningar från G

mossfolk sa...

Nej men åh vad trist! Jag har ju som rutin att kika in och kommer förstås att sakna inläggen en massa.
Men absolut, har hört talas om att det finns ett liv utanför bloggvärlden ;)

Christina sa...

Oh no! Har varit i Yosemite och missat detta totalt! Vad tråkigt för oss!! Jag kommer verkligen sakna dig och din blogg! Stor kram och hoppas vi ses igen i cyberrymden!

Thaison sa...

Tråkigt men jag har förståelse. Hoppas att du snart finner tiden igen (kanske efter sommaren när det börjar bli mörkt och grått och trist ute), tills dess ha det så bra :)

PiaL sa...

Tråkigt, men jag hoppas du kommer tillbaka i en eller annan form.

Annika sa...

Hej Anna! Det är alltid kul att se dina inlägg! Förstår att du inte hinner med bloggen, men tråkigt för många av oss:( Kram!

Anonym sa...

Hei Anna!
Tusen takk for at jeg har fått lese!
Etter MYE styr med hus, ser det nå ut som om det blir Penn Valley på oss. Weee :-0
Ha det godt i livet!
:-D H*