måndag, maj 16, 2011

sådant jag inte kommer att sakna

Att packa tre lunchpåsar varje morgon.

12 kommentarer:

Ulrika sa...

Det förstår jag. Jag är alltid så rädd att glömma, vilket jag gör ibland. Panik! Och så måste man komma ihåg att ha 'picknick'ingredienser hemma också. Tradigt.

Ps känns väldigt spännande att ni ska flytta hem. Ser verkligen fram emot dina betraktelser hemma i Sverige igen! :)

Style by M.O.M. sa...

Det förstår jag!

Jag suckar varje onsdag kväll när jag ska förbereda matsäck till dotterns utflykt med förskolan. Jag tycker 1 gång per vecka är mer än tillräckligt.

De bruna påsarna är snart ett minne blott!

/karin

Peace in mind sa...

Och i Sverige är det enkelt, man skickar med dem pengar att köpa godare lunch än budgetgrejerna de serverar i skolan.

anna of sweden sa...

ulrika
Ja, tradigt är verkligen vad det är. Både för föräldrar och barn. För det blir ju inte så mycket till omväxling. I varje fall inte för de här barnen.


karin
En gång per vecka? Åker du på utflykt så ofta? Kul!


peace in mind
Ska bli spännande att se hur våra barn upplever lunchen som serveras i skolan.

Annika sa...

DET fattar jag FULLT ut. Är ganska LESS på att fixa en påse varje morgon...
Huggies!!

Style by M.O.M. sa...

Vill verkligen tillägga att det INTE är jag som tar med mina barn på utflykt en gång per vecka. Jag är långt ifrån en sådan perfekt mamma :)

Det är förskolans idé...lunch och mellis i matsäck!

/karin

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Vet vad du menar...samma här i Norge. Ingen serverad varm mat här nej, "matpakke" varje dag, 3 st. Sukk :o/

Klem Anna

Virrhönan sa...

Mina barn tycker det är skönt med skolmat trots att den inte alltid är god så finns alltid sallad och hårdbröd och uppvärmda matrester och microkön var inget dom saknat.

anna of sweden sa...

annika
Himla trist och svårt att variera sig.


karin
Jag tycker det är ambitiöst av förskolan. Och trevligt!


anna
Åh, likadant hos er? Undrar om det inte är så i Danmark också. Att man har med matlåda till skolan. Sverige är bra!


ulrica
Det ska bli spännande att höra vad våra barn kommer att tycka om maten. Förhoppningsvis kommer de att tycka att det är jättelyxigt.

Anna sa...

Nej, visst är det svårt att komma på bra lunchlådor som är goda och nyttiga. Mina barn tröttnar dessutom så fort jag upprepar mig mera än 2-3 gånger.
Jag skulle tro att de kommer sluka den svenska skolmaten och tycka att det är så lyxigt med varm mat till lunch.

anna of sweden sa...

anna
Jag tror också att de kommer att gilla att få serverad mat varje dag. Det hade jag gjort. :)

Anonym sa...

Couldn't agree more. Jag HATAR (ja, faktiskt!) att packa lunchbags.